פייסבוק. ניסיון למזער נזקים // צילום: רויטרס // פייסבוק. ניסיון למזער נזקים

פייסבוק מנתקת שותפי פרסומות

החברה מנסה לצמצם חשיפת מידע לגופים חיצוניים בניסיון לשכך את הזעם בעקבות פרשת קיימברידג' אנליטיקה

פייסבוק החליטה להגביל את כמות המידע הזמין למפרסמים הרוכשים מודעות מכוונות מטרה ברשת החברתית. היא גם הודיעה שתפסיק להשתמש במידע של חברות חיצוניות האוספות מידע על גולשים, כמו Experian ו-Acxiom, שבהן נעזרה כדי להשלים את התמונה שהורכבה מן המידע שנצבר אצלה עצמה.

עד לאחרונה איפשרה פייסבוק למפרסמים לכוון מודעות לגולשים בעקבות פילוח מידע שהגיע ממספר מקורות:

מידע על משתמשי פייסבוק שנאסף על פי הפרופיל של הגולשים והרגלי ההקלקה שלהם

מידע של המפרסמים עצמם, כמו דוא"ל של לקוחות

מידע שהתקבל מחברות מתמחות כמו אקספריאן, שאוספת מידע על קניות בכרטיסי אשראי, ומידע זה הוצלב עם בסיס המידע של פייסבוק. כאשר משווקים ממשתמשים במידע זה כדי לקבוע מי ייחשף למודעה מסויימת, פייסבוק מעבירה חלק מהתשלום עבור המודעה לחברות המתמחות. מידע זה הוא היקר ביותר למפרסמים, בעיקר כאלה שאין להם מידע על לקוחותיהם, כמו עסקים קטנים, או חברות המוכרות את תוצרתן רק באמצעות מפיצים ולא ישירות לצרכן הסופי.

אבל עתה, כאמור, פייסבוק משנה את המדיניות ואת היחסים עם החברות האוגרות ומנתחות מידע, בעקבות השערורייה של קיימברידג' אנליטיקה.

פייסבוק עדיין משתמשת בחברות אלו כדי למדוד חשיפות למודעות, אך היא שוקלת עתה אם לבטל שירות זה במיקור חוץ ולבצע את המדידות בעצמה. נטישת החברות במיקור חוץ יאפשר לפייסבוק לשלוט במידע המועבר, הן בכמויות והן בעיתוי.

פייסבוק אישרה את ביצוע שינוי המדיניות, בהודעה מפי גראהם מאד, מנהל שיווק מוצר בחברה. "אנו רוצים לאפשר למפרסמים לדעת שבקרוב נפסיק את השימוש בקטגוריות של השותפים שלנו," כתב מאד. "המוצר הזה מאפשר לחברות מידע חיצוניות להציע ללקוחות סחורה מתוך פייסבוק עצמה. בעוד שכך נוהגת התעשייה, אנו מאמינים שצעד זה יראה למפרסמים שאנו סוגרים את קטגוריית השותפים. אנו מאמינים שצעד זה, שייעשה בהדרגה בששת החודשים הבאים, יאפשר לשפר את רמת הפרטיות של הגולשים בפייסבוק", מסכם מאד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו