חברת התוכן ושירות ההזרמה המצליח בעולם, נטפליקס, הכריזו אתמול (רביעי) על תוכנית ציבורית לציד באגים ופרצות אבטחה בשירות שלה. השירות כולל את האתר הראשי, אתרי משנה המשמשים את החברה למטרות שונות וכמובן, האפליקציות של החברה.
נטפליקס תתגמל את המדווחים בסכומים שבין 100 ועד 15,000 דולר למי שיאתר בעיות קריטיות. למהנדסי אבטחת המידע של החברה ניתן שיקול דעת בחלוקת התגמול, כאשר נטפליקס מתחייבת לטפל בממצאים שיועברו אליה תוך יומיים עד שבוע לכל היותר. הממוצע כרגע עומד על כשלושה ימים.
נטפליקס התחילה את התוכנית שלה לציד באגים ב-2013, ועד כה התקבלו 190 דיווחים על פרצות ותקלות דרך התוכנית. ב-2016, השיקה נטפליקס תוכנית ציד באגים סגורה ל-100 חוקרי אבטחה מובילים, זו התרחבה ל-700 חוקרים וכעת התוכנית הופכת לציבורית.
למי שמעוניין, לתוכנית יש כמה כללים: ההאקרים וחוקרי האבטחה המשתתפים מתחייבים לא לגשת למידע פרטי של לקוחות או עובדים, סודות מסחריים ותכנים שעוד לא שוחררו, לא לפגוע בשירות או במערכות ההפקה של נטפליקס, ולהעביר לידי החברה כל חומר שרלוונטי לפרצה. עוד מתחייבים החוקרים המשתתפים לערוך ניסויים על החשבונות שלהם בלבד ולא לסכן חשבונות של משתמשים אחרים.
במקביל, דווח כי נטפליקס מתכננים להחליף את הגופן שבו השתמשה החברה עד היום, גות'האם, לגופן מקורי משלהם בשם נטפליקס סאנס. לשינוי יש כמה מניעים – האחד, שליטה יותר טובה על חוויית הצפיה הכוללת, המתבטאת בין השאר, גם בגופן שמוצג לצופה. השני, הרישוי עבור הגופן הקיים הפך להיות יקר מדי, לפי נואה נתן, מנהל עיצוב המותג של החברה. "פיתוח של הגופן החדש יצר רכיב ייחודי ובבעלותנו עבור המותג", אמר נתן לבלוג העיצוב It’s Nice That. "הוא גם חוסך לחברה מיליוני דולרים ברישוי, בשעה שבעלי הגופנים מתחילים לחייב במודל רישוי לפי צפיות במרחבי פרסום דיגיטליים". לא ברור מתי הגופן החדש ייושם בפועל.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו