אחרי תקופה ארוכה ונטולת חידושים בסאנגיונג, מודיעים בחברה על תחילת שיווקו של הרקסטון החדש. בניגוד לרוב רכבי הפנאי שאנחנו מכירים, הרקסטון הוא רכב שטח גדול, מבוסס שלדת סולם המיועד באמת לנהיגת שטח. הדור החדש, כמו קודמיו, ינסה להציע אלטרנטיבה זולה יותר למיצובישי פאג'רו וטויוטה לנד-קרוזר לדוגמה.
רקסטון החדש מגיע אלינו עם יחידת הנעה אחת בלבד. בבסיסה של זו, עומד מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.2 ליטר המפיק 181 כ"ס. הכוח עובר לארבעת הגלגלים דרך תיבה אוטומטית בעלת 7 יחסי-העברה (מתוצרת מרצדס) ומשם לתיבת העברה, עם אפשרות להילוך כוח ובחירה בין הנעה אחורית לכפולה.
נתוני הביצועים מספרים על תאוצה ל-100 קמ"ש תוך 11.9 שניות בדרך למהירות המרבית – 185 קמ"ש. כושר הגרירה השתפר ב-400 ק"ג לעומת זה שבדור הקודם.
מיזוג בשורה שלישית // צילום: רונן טופלברג
לפי סאנגיונג, הרקסטון החדש אמור להציע סביבה נעימה ונוחה לשבעה נוסעים. שורת המושבים השלישית מקבלת יחידת מיזוג ייעודית, לדוגמה. עוד מצהירים בחברה על עיצוב פנים ששודרג וגם על חומרים והרכבה משופרים בתא הנוסעים.
- רוצים עוד חדשות רכב? כנסו לאוברדרייב
עוד עדכון, חשוב לא פחות בימים אלו, מקבלת רשימת אבזור הבטיחות. הרקסטון מוצע אצלנו עם מגוון מערכות בטיחות מתקדמות לרבות בלימת חירום אוטונומית עד 180 קמ"ש, יכולת זיהוי תמרורים, התראה על סטייה מהנתיב ועוד. בעתיד יתווספו לרשימה הזו מערכת בקרת שיוט אדפטיבית ויכולת תיקון אקטיבית לסטייה מהנתיב.
מחירו של סאנגיונג רקסון נקבע על 240,000 שקלים ועושה רושם שגם הדור הזה יציע אלטרנטיבה מעניינת למי שמבקש רכב בעל שבעה מושבים ויכולת שטח, במחיר שפוי.
סוחב יותר. רקסטון החדש // צילום: רונן טופלברג