שירות הזרמת המוזיקה הגדול בעולם, ספוטיפיי (Spotify), הושק הבוקר (שני) בישראל. כעת יכולים גם משתמשים מישראל להיחשף לספריה של למעלה מ-35 מיליון שירים, ולהצטרף ל-156 מיליון גולשים העושים שימוש בשירות, ול-71 מיליון מנויים בתשלום, אם באמצעות האפליקציה שכבר זמינה להורדה בחנויות היישומים היחסיות, או לגישה באמצעות דפדפן במחשב.
ספוטיפיי מצטרף לשורה של שירותי הזרמת מוזיקה שהושקו בחודשים האחרונים בישראל כמו אפל מיוזיק ודיזר. לספוטיפיי יש שני סוגי מנויים: חינמי תמורת האזנה לפרסומות, ומנוי פרימיום שיעלה 19.90 שקלים לחודש, מחיר זהה לזה של המנוי האישי שמציעה דיזר המתחרה הצרפתית. ברם, ספוטיפיי לא יציעו בשלב זה מנויים משפחתיים או מנויי סטודנטים.
המנוי החינמי מוגבל, ומאפשר ששה דילוגים על שירים בשעה בודדת של האזנה, ולאחר מכן המנוי עובר לערבוב אוטומטי ללא אפשרות לדלג על שירים. מנוי הפרימיום, לעומת זאת, מציע האזנה חופשית למוזיקה לפי דרישה, ללא פרסומות וללא הגבלה, באיכות האזנה גבוהה ואפשרות להורדת מוזיקה למכשיר האישי להאזנה גם ללא חיבור לרשת. מנוי הפרימיום ניתן לניסיון בחינם ל-30 ימים.
ספוטיפיי מתגאים בכמה יתרונות ייחודיים לשירות – ביניהם רשימות השמעה ערוכות על ידי עורכי מוזיקה מומחים, לצד רשימות השמעה אוטומטיות המבוססות על אלגוריתם. יתרונות נוספים הם שילוב עם מגוון רחב של התקנים, החל מאקסבוקס, דרך רמקולים וסייענים חכמים כמו אלה של גוגל, אמזון ואפל, ועד שילוב באפליקציית וייז הפופולרית, המאפשרת שליטה על המוזיקה ללא צורך לעזוב את אפליקציית הניווט.
לכבוד ההשקה בישראל, משיקה גם ספוטיפיי 22 רשימות השמעה של מוזיקה ישראלית, כמו מוזיקה ים תיכונית, שירי דור ההיפ הופ ורוק קלאסי ישראלי, אם לציין כמה דוגמאות. ובנוסף, הכריזה על שותפות עם גלגלצ, כאשר יהיה אפשר להאזין לרשימת ההאזנה של התחנה הפופולרית, לצד רשימות השמעה של עורכי התחנה.
עוד מציעה ספוטיפיי רשימות השמעה המבוססות על פעילויות ומצבי רוח, כמו ארוחת ערב, זמן עם הילדים, מצב ריכוז ועוד.
ישראל מצטרפת ל-62 מדינות בהן זמין השירות, אולם כרגע בשלב ראשון יושק השירות בישראל בשפה האנגלית בלבד, כאשר עברית נמצאת בתכנון. יחד עם זאת, אפשר כבר לחפש בעברית בשירות.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו