בשעה שרוב שיצרני הרכב האוטונומי מעדיפים הנעה מבוססת חשמל, יונדאי בחרה בדרך אחרת והציגה רכב אוטונומי המבוסס על הנעה של תאי מימן. לצורך השוואה, מילוי של תא דלק מימני יכולה להתבצע בחמש דקות, לעומת טעינה של רכב חשמלי שאורכת 20 דקות במקרה הטוב, ומספר שעות במקרה הרע. המכונית, שתצא לשוק בקוריאה בחודש הבא, תוכל לתדלק רק בתחנות ייעודיות לתדלוק מימני, כך לפי דיווח של המגזין Futurism.
הרכב החדש של היצרנית הדרום קוריאנית, שזכה לשם Nexo, כולל טווח של 800 ק"מ וזו הפעם הראשונה שרכב אוטונומי נסע מרחק הגדול ממאה קילומטר במהירות המקסימלית המותרת כיום לכלי רכב אוטונומיים של 110 קמ"ש. במהלך הנסיעה, המכוניות הקוריאניות עקפו בהצלחה כלי רכב איטיים יותר, החליפו נתיבים ועברו כבישי אגרה אוטומטיים – הכל, ללא התערבות של נהג אנושי.
יונדאי מעריכה כי עד שנת 2021, תעלה החברה על הכבישים כלי רכב אוטונומיים בדרגה 4, שהיא כבר דרגה שאינה דורשת התערבות אנושית כלל, ולמכונית להגיע בעצמה ממקום למקום. יונדאי מספרים כי ה-Nexo שברה שיא מרחק נסיעה עבור מכוניות אוטונומיות של 190 ק"מ.
בלי ידיים! // צילום: יחסי ציבור
סגן יושב ראש יונדאי, צ'ונג אוי-סאן הסביר את הבחירה של החברה בהנעה מימנית במקום הנעה על סוללות בצורך הגדול בחשמל של מחשבי הנהיגה המובנים, הנדרשים לטפל ב-200 עד 300 טרהבייט של מידע בכל רגע נתון. "רכב המונע בחשמל לא עומד בכך, אבל לדעתנו תא דלק מימני יכול לספק את הכוח הנדרש לעיבוד כאלה כמויות של מידע", הסביר הבכיר הקוריאני.
הטכנולוגיה של הנעה באמצעות תאי דלק מימני כשלעצמה אינה חדשה, אך עוד כה לא אומצה באופן נרחב בשל קשיים טכניים. יונדאי פיתחה את מנוע הרכב המונע במימן עוד ב-1998, אבל עסקה בשיפור הטכנולוגיה במשך מספר עשורים. בשנים האחרונות חוזרים רכבים מונעים במימן למרכז הבמה, ויצרניות רכב נוספות (כמו למשל, טויוטה) בוחנות אותם כהנעה נקיה ובלתי מזהמת, בניגוד למנועי הבנזין המסורתיים.