ebay מגדירה את ישראל 2017 כמדינת אי־קומרס (סחר אלקטרוני) הממוקמת במקום השני אחרי סין במונחי מסחר ברשת לנפש. בכל שתי שניות קנה הישראלי מוצר באיביי, ובכל שלוש שניות וחצי הוא מכר באמצעותו.
היקף הקנייה הממוצע היה 25 דולר, והישראלים ביצעו ב־2017 רכישות של 17 מיליון מוצרים, עלייה של 6% בהשוואה לשנה הקודמת, בסכום כולל של 425 מיליארד דולר. לא פחות מ־30 אלף פריטים נמכרו בממוצע ליום, כלומר 10 מיליון פריטים בשנה, עלייה של 50% לעומת 2016.
ב־2017 הצטרפו לאיביי 47 אלף קונים חדשים מישראל, שקנו כ־700 אלף חלקי חילוף לכלי רכב. "פנס אחורי לפורד פוקוס, שעולה בארץ 1,000 שקלים, נמכר באיביי ב־450 שקלים. אפילו המוסכניקים הודו שקנו אצלנו", אמר אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקית של איביי בישראל. הישראלים קנו גם 633 כלי רכב, יאכטות ואופנועים, ובעיקר רכבי יוקרה ואספנות: 52 רכבי שברולט קורבט ו־32 פורד מוסטנג. כמו כן, קנו 750 אלף אביזרי ספורט, 70 אלף זוגות נעלי ריצה, 180 אלף זוגות אופניים, וכן ציוד מציאות מדומה (VR), רחפנים ורמקולים ביותר ממיליון דולר.
35 אלף ישראלים מכרו ב־2017 פריטים דרך איביי, 8,500 מהם אפילו מתפרנסים מכך. הם מכרו 2 מיליון פריטים לבית ולגינה, מיליון מוצרי טיפוח ובריאות, מאות אלפי תכשיטים ושעונים, ו־50 אלף מוצרי אנטי אייג'ינג.
בני הנוער בישראל נמצאים במקום השני בעולם בקניות אינטרנטיות אחרי הבריטים. הם רוכשים מוצרים שלוש פעמים בחודש ומוציאים כ־66 שקלים על קנייה, בעיקר על גאדג'טים, משחקי מחשב, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה. רוב הקניות הומלצו ברשתות החברתיות.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו