החוק שאוסר מכירת סיגריות בודדות עדיין לא נאכף

למרות שכבר לפני שנתיים חוקק האיסור על מכירת סיגריות בתפזורת בקיוסקים ופיצוציות, רק בימים אלו החלה רשות המסים בפעילות האכיפה • ח"כ גליק: "הזלזול בחוק הקיים וגרירת הרגליים מונעים את הקטנת החשיפה של מוצרי העישון לבני הנוער"

אילוסטרציה // צילום: עמי שומן

שנתיים לחוק אבל אפס דוחות: לפני שנתיים נחקק חוק שאוסר על מכירת סיגריות בודדות בקיוסקים ופיצוציות במחיר מוזל. אך רשות המסים, שאמורה היתה לאכוף את החוק ולתת את הקנסות, עדיין לא נתנה אף לא דוח אחד - כך נחשף בתשובה שנתן במליאת הכנסת סגן שר האוצר יצחק כהן, בתשובה לשאילתא של ח"כ יהודה גליק.

ב-1 בינואר 2016 נכנס לתוקף חוק שאוסר על מכירה של סיגריות בודדות במחיר מוזל בקיוסקים ובפיצוציות וקובע קנס של 4000 שקלים לבעל קיוסק שימכור סיגריות בודדות.

הנימוק לחקיקה היה אכיפה של חוקי המס (התחמקות ממס קניה) המוטלים על סיגריות, לצד חשש שסגריות שנמכרות באופן בודד הן סיגריות מוברחות, ללא פיקוח של משרד הבריאות. כמו כן, משרד הבריאות ביקש להטיל את הקנסות הללו כדי להגביל מכירה של סיגריות מוזלות, שנקנות על ידי ילדים ובני נוער.

לפני מספר ימים השיב סגן שר האוצר יצחק כהן כי נערכה פעילות הסברה על החוק בקרב 100 קיוסקים ופיצוציות ונמסר לבעלי העסקים דף הסבר על החוק במטרה "להזהיר את העוסקים בטרם יחלו פעילויות של הטלת קנסות". עוד אמר שבימים אלו החלה רשות המסים בפעילות האכיפה.

ח"כ גליק: "מדינת ישראל צריכה להפסיק לזלזל בסכנה של השימוש במוצרי טבק שגובה את חייהם של 8000 איש מדי שנה. הזלזול בחוק הקיים וגרירת הרגליים מונעים את הקטנת החשיפה של מוצרי העישון לבני הנוער ומוסיפים למעגל ההתמכרות צעירים נוספים".

ח"כ גליק: "אמשיך להאבק במגיפת העישון בכל דרך".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר