הנאשמים בהטרדה מינית, ג׳רמי פיבן וסקוט באיו, משיבים מלחמה

אחרי ששלוש נשים נוספות האשימו את כוכב "הפמליה" בהטרדה מינית, השחקן מאיים לתבוע את האתר ״באזפיד״ שפרסם את האשמות. במקביל, כוכב הסדרה "ימים מאושרים" מגיב בסרטון בפייסבוק לטענות על כך שתקף מינית את השחקנית מ"משמר המפרץ", ניקול אגרט, כשהייתה בת 14 בלבד

צילום: AP // ג'רמי פיבן

אחרי התפוצצות פרשת התקיפות המיניות של מפיק הקולנוע הארווי ויינשטיין והצלחתו של קמפיין #metoo הקורא לנשים לחשוף את סיפורן על ההטרדות והתקיפות המיניות שעברו, כעת תורם של כוכבי הוליווד להגיב לאשמות.

ג׳רמי פיבן, המוכר לנו כהארי גולד מהסדרה "הפמליה", הכחיש בתוקף טענות על כך שהטריד מינית לפחות שלוש נשים, וניצב כעת בפני האשמות נוספות מצד שלוש נשים אחרות. האתר "באזפיד" פרסם כי שלוש נשים טוענות כי פיבן התייחס אליהן בצורה תוקפנית ומאיימת, כשאחת מהתקריות התרחשה בשנת 1985 על סט הסרט "לוקאס" כשפיבן היה בן 17, ושתי התרחשויות נוספות התקיימו בשנות ה-90, כך לטענת הנשים. 

"בכל פעם שאישה אמרה לי 'לא', מיד הפסקתי". ג'רמי פיבן // צילום: AP

אחת המתלוננות, ששמה סוזן מקיין אולסון, טוענת כי השחקן עקב אחריה לקרון על הסט ותפס אותה. היא הדפה אותו וברחה. "ראיתי אותו בסביבה אחרי שהיינו באותו סט, אבל הוא אף פעם לא דיבר איתי", היא אמרה. "זה חרא שזה קרה? כן. זה הרס לי את החיים? לא. אבל הוא עשה את זה". האישה השנייה, ששמה דיאן גונזלס, מספרת כי פגשה את פיבן כשהופיע בסיטקום אלן של אלן דג׳נרס בשנת 1996. היא תיארה מפגש רומנטי בהסכמה בביתו של השחקן, שהפך מהר מאוד לתוקפני כאשר פיבן חשף את עצמו בפניה וניסה לכפות את עצמו עליה. לדבריה, הוא לקח אותה לחדר השינה שלו, השליך אותה על מיטתו, חיבק את זרועותיה ונישק אותה.

לדבריה, גונדלס הצליחה להתחמק מפיבן. על טענה זאת אמר פיבן כי הדבר לא אפשרי מבחינה פיזית – "היא אומרת שתפסתי אותה, הרמתי אותה וכרכתי את רגליה סביב מותניי. איך מישהו יכול להחזיק אישה, ובאותו הזמן לעטוף את שתי רגליה סביב מותניו ללא הסכמתה?". האישה השלישית, שבקשה לא להזדהות, טוענת כי במהלך הצילומים לסרט "ד״ר ג׳קיל ומיסטר הייד" בתחילת שנות ה-90, פיבן הצמיד אותה לקיר חדר מלון במונטריאול, תפס את כתפיה וזרועותיה וניסה לנשק אותה. "הצלחתי להדוף אותו ולברוח. לא רציתי להישאר בסביבה כדי לגלות מה עוד עלול לקרות", היא אמרה.

בתגובה שחררו עורכי דינו של פיבן איום כי ינקטו בצעדים משפטיים נגד באזפיד על פרסום הטענות, שלדבריהם שקריות: "הטענות האלה, שאחת מהן חוזרת אחורה 30 שנה והשתיים האחרות חוזרות 20 שנה אחורה, הן שקר. כפי שעולה ממבחן הפוליגרף שעברתי בעבר, מעולם לא כפיתי את עצמי על אף אחת, ואף פעם לא חשפתי את עצמי או עשיתי משהו בניגוד לרצון האישה. להפך, בכל פעם שאישה אמרה לי 'לא', מיד הפסקתי". לטענת פיבן, הכתבה נוצרה על מנת לנצל את הסערה התקשורתית הנוכחית כדי להשיג תשומת לב וכסף. לאחר ההאשמות הקודמות נגד פיבן, רשת cbs הודיעה כי היא מבטלת את התכנית בכיכובו של פיבן "חכמת ההמונים". 

בתוך כך, כוכב הסדרה "ימים מאושרים" סקוט באיו, ומי ששיחק לצידה של ניקול אדגרט בסיטקום "Charles in Charge", פרסם אמש (ש') סרטון בו הוא מגיב להאשמות של השחקנית כי תקף אותה מינית כשהייתה רק בת 14. אדגרט בת ה-46, שמוכרת מהסדרה "משמר המפרץ", צייצה לאחרונה בטוויטר: "תשאלו את סקוט באיו מה קרה במוסך בביתו כשהייתי קטנה". אדגרט טענה כי באיו ביצע בה מעשי סדום כשהייתה קטינה במשך ארבע שנים לאורך צילומי הסדרה. 

בסרטון התגובה להאשמות, טען באיו כי הטענות האלה נוראיות וכי הן הרסו לו את המוניטין. הוא הודה כי שכב עם אדגרט, אך שהיה זה מין בהסכמה ושהיא הייתה לפחות בת 18 כששכבו, ואף פרסם מסמכים שמעידים כביכול על נכונות דבריו.

"אני זוכר שהיא קראה לי ובקשה ממני להיכנס לביתי ופיתתה אותי", אמר השחקן. "כל גבר אמריקאי הטרוסקסואלי היה מתנהג ככה". עוד הוא הוסיף, שכאשר הטענות של אדגרט פורסמו לראשונה בשנת 2012, היא קידמה שלוש תכניות ריאליטי והוא שמר את הפה שלו סגור משום שלטענתו מדובר בהאשמות כוזבות, אלא שכעת לדבריו היא פשוט לא מרשה להן להיעלם. לדבריו, הוא אמר לעורכי הדין של אדגרט, שהייתה בזמנו החברה הכי טובה שלו ושל אשתו,  לגשת למשטרה אם הטענות אכן נכונות והם בחרו שלא לעשות זאת. "הבעיה שזאת מילה שלי נגד מילה שלה ועכשיו לך תוכיח ותפריך את זהֿ", אומר באיו. "הבעיה האמיתית עם זה היא שאנשים עם תביעות לגיטימיות לא נלקחים ברצינות וזה רע מאוד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר