צה"ל בוחן הענקת סיכה מיוחדת ללוחמי החוד

על פי ההגדרה החדשה, "לוחמי חוד" הם חיילים קרביים במערכים המתמרנים שמסכנים את חייהם • הלוחמים יוכלו לבחור את עיצוב הסיכה

לוחמי חוד // צילום: דובר צה"ל

במסגרת המהלך להעצמת הלוחמים בצה״ל והגדרת לוחמי החוד, נבחנת הענקת סיכה ייחודית ללוחמים אלו. לפי צה"ל, הסיכה תבטא את התפיסה כי לוחמי החוד הם חוד החנית של צה"ל.

לפני מספר ימים הופץ סקר, במסגרתו ניתן למשרתי זרוע היבשה ולוחמי החוד של צה"ל לבחור את עיצובה של סיכת לוחם החוד של צה"ל מבין 3 דוגמאות שנבנו על ידי משרתי צה"ל.

כזכור בספטמבר האחרון אישר הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, שינויים בהגדרת הלוחמים בצה"ל, ביניהם קטגוריית לחימה חדשה של "לוחמי חוד", שאליה משויכים החיילים במערכים המתמרנים שמסכנים את חייהם. החיילים המשרתים בשאר המערכים ומוגדרים כ"לוחמים", יישארו בהגדרתם הנוכחית.

"לוחמי החוד", מוגדרים כ"חייל המאומן לפעול במרחב מבצעי המגע כדי לפגוע באויב במערכים מתמרנים תוך סיכון חייו". לצורך העניין, חיילי החי"ר והשריון יכללו בהגדרה זו.

אחת הגרסאות לסיכה החדשה // צילום: דובר צה"ל

בתת הקטגוריה השנייה של במערך הקרבי, מוצבו הלוחמים. לוחם יוגדר כ"חייל המאומן לפעול במרחב מבצעי המגע כדי לפגוע באויב, בין אם באופן ישיר ובין אם כחלק מצוות באמצעי לחימה, תוך סיכון חייו". הקטגוריה השלישית לחיילים קרביים תהיה "חייל תומך לחימה מבצעי", שיוגדר כ"חייל המאומן לפעול במרחב מבצעי המגע תוך סיכון חייו בתפקידים עזר לפיקוד ושליטה, מודיעין, מנהלה".

החל מה־1 בנובמבר מקבלים לוחמי החוד בשנת שירותם השלישית שכר של 2,000 שקלים בחודש. כמו כן, לוחמי החוד מקבלים כרטיס מוטען ב־1,000 שקלים למסעדות, תלושים לסרט, לאטרקציות ולביגוד ספורט. נוסף על כך, לוחמי החוד יקבלו את תעודת הלוחם לאחר 18 חודשי שירות ויקבלו הטבה נוספת בדמות טיול שחרור.

בעקבות יוזמת השר לביטחון פנים גדעון ארדן, הושוו לוחמי מג"ב ללוחמי החוד. החל מתחילת ינואר ניתנת תוספת הסיכון ללוחמי מג"ב מהשנה השנייה לשירות. התוספת תשולם רטרואקטיבית מתאריך 1.11.17. ההטבה משווה את שכרם של הלוחמים במג"ב לאלו המוגדרים חוד בצה"ל, ושכרם יעמוד על 2,000 שקל לחודש.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר