שִׂים לֵב: בְּאֲתָר זֶה מֻפְעֶלֶת מַעֲרֶכֶת נָגִישׁ בִּקְלִיק הַמְּסַיַּעַת לִנְגִישׁוּת הָאֲתָר. לְחַץ Control-F11 לְהַתְאָמַת הָאֲתָר לְעִוְורִים הַמִּשְׁתַּמְּשִׁים בְּתוֹכְנַת קוֹרֵא־מָסָךְ; לְחַץ Control-F10 לִפְתִיחַת תַּפְרִיט נְגִישׁוּת.

סיכום 2017 בכבישים: בכל יום הרוג מתאונת דרכים

362 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בכבישי הארץ במהלך 2017 • 32 אחוזים מכלל הרוגים בתאונות - ערבים • "אורי ירוק": משרד התחבורה נכשל זו השנה החמישית ברציפות בהשגת היעד שהוא עצמו קבע - ירידה אל מתחת ל-300 הרוגים"

תאונת דרכים // צילום: מירי צחי ,
תאונת דרכים // צילום: מירי צחי

השנה האזרחית הסתיימה ללא בשורה בכל הקשור לעצירת הקטל בדרכים: 362 בני אדם מצאו את מותם בתאונות דרכים בכבישי הארץ במהלך 2017, 15 פחות מ-2016. נתון זה נכון לשעות הצהריים של יום ראשון, חצי יממה לפני הסיום הרשמי של השנה. בהנחה שלא יתרחשו תאונות עד חצות ולא ידווח על פטירתם של נפגעי תאונות במצב קשה או אנוש (עד שלושים יום לאחר התאונות הם נכנסים לסטטיסטיקה העגומה. ש.ד.), יישאר הנתון הזה כרשמי.

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים פרסמה מספר נתונים על השנה שהייתה בדרכים. כך למשל 113 הרוגים השתייכו לחברה הערבית (לעומת 122 בשנת 2016) והם מהווים 32 אחוזים מכלל הרוגים בתאונות. 28 מהם הם נהגים צעירים (לעומת 20 הרוגים בקרב נהגים צעירים בחברה היהודית). עוד 14 הרוגים בחברה העברית הם ילדים ובני נוער בגילאי חמש עד 19 (לצורך השוואה עשרה בחברה היהודית). שישה ילדים ערבים מתחת לגיל שש נהרגו בתאונות השנה.

ובחזרה לנתונים הכללים: 109 הולכי רגל נהרגו השנה. שבעה יותר מאשר שנה קודם. 50 מההרוגים הם מבוגרים מעל גיל 65. עוד 13 הם ילדים בגילאי 0 עד 14. בקרב רוכבי האופניים החשמליים שבעה בני אדם נהרגו בעת רכיבה על כלי זה, שלושה פחות משנת 2016. העלייה המשמעותית נרשמה בקרב רוכבי אופנוע: 61 הרוגים במהלך השנה האחרונה לעומת 43 בשנה קודמת.

הנתונים אם כך מצביעים על כמעט הרוג בכל יום בשנה המסתיימת. בעמותת "אור ירוק" מיהרו להגיב על הנתונים וציינו כי שוב הנתונים עברו את היעד שהממשלה הציבה - ירידה אל מתחת ל-300 הרוגים, למרות שמדובר בבלימה יחסית של הנתונים.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "עוד שנה חלפה וכבישי ישראל ממשיכים להיות מקום שמסוכן להיות בו. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים נכשל זו השנה החמישית ברציפות בהשגת היעד שהוא עצמו קבע - ירידה אל מתחת ל-300 הרוגים. הגיע הזמן לקחת אחריות ולהפסיק להאשים את רק את הנהגים, הרוכבים והולכי הרגל". 

קיטה הוסיף: "בלימת העלייה בהרוגים נרשמה בזכות תוספת הניידות למשטרת התנועה ולכן חייבים להמשיך את המגמה בשנת 2018 ולהוסיף עוד ניידות ועוד שוטרים. נוכחות משטרתית בכבישים מצילה חיים. השר לבטיחות בדרכים ישראל כץ חייב להוביל  את המאמץ לצמצום הקטל בדרכים בשנה הקרובה, ולהחזיר את הכסף שקוצץ בשנים האחרונות, כדי למנוע את ההרוג הבא". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר