צילום: Getty Images // אילוסטרציה

לקוחה תפצה בעלי פיצרייה שהכפישה בפייסבוק

בית המשפט פסק 15,000 ש"ח פיצויים לטובת בעלי פיצרייה במגדל העמק שהוכפש על ידי לקוחה בחשבון הפייסבוק האישי שלה

בית משפט השלום בנצרת פסק היום (חמישי) פיצוי של 15,000 שקלים נגד לקוחה שפרסמה בפייסבוק פוסט פוגעני כנגד פיצריה במגדל העמק ובעליה. פוסט, שעל פי הבעלים, גרם בסופו של דבר לנזק כלכלי עד שלבסוף נאלץ לסגור את המקום בהפסדים.

הסיפור החל כשהנתבעת הגיעה לפיצריית "האיטלקיה" במגדל העמק והזמינה מגש. לאחר זמן מה, התקשרה למקום והתלוננה כי הפיצה שהזמינה רטובה. בעלי הפיצריה הסביר לה כי הרטיבות נובעת מכך שהזמינה תוספת של עגבניות אך בכל זאת הציע לה להגיע ולקבל החזר או פיצה חדשה בחינם. 

בתגובה, שלחה הלקוחה הודעה לדף הפייסבוק של העסק ובו ציינה כי הפיצה רטובה לגמרי ולא אכילה ואף צירפה תמונות. לאחר מכן התנהל דין ודברים בינה ובין התובע שהסתיים בכך שהתובעת אמרה שזו פעם אחרונה שהיא רוכשת פיצה במקום ו"לפחות החתולים ייהנו".  

מיד לאחר מכן, לגרסת התובע, העלתה הלקוחה פוסט לדף הפייסבוק שלה בו כתבה: "כשאת חושבת על הדרך הביתה על הפיצה שבא לך...מזמינה ומקבלת את הדבר הזה...ספוג בנוזלים ברמה לא אכילה, בצל עם הקליפה מלמעלה ולקינוח שערה על הזיתים...תענוג!!". בפוסט תייגה הלקוחה את חבריה בפייסבוק ואת דף הפייסבוק העסקי של הפיצרייה, וכן צירפה את התגיות: "#האיטלקיה" ו-"#איכס", דבר שהגדיל את התפוצה של הפרסום. הפוסט גרר תגובות וזכה ללייקים רבים.

התובע, בתביעתו המקורית, דרש פיצוי של 100 אלף שקלים בטענה כי החשיפה הרחבה של הפוסט גרמה לו לנזק וירידה בהכנסות עד שבסופו של דבר נאלץ למכור את העסק בהפסד כספי. לטענתו, הלקוחה הוסיפה תלונות על מנת לנפח את הסיפור ופעלה במטרה לפגוע בתדמיתה של הפיצריה בחוסר תום לב. 

בסופו של דבר, החליט השופט כי הלקוחה תפצה את בעל הפיצריה ב-15 אלף שקלים בתוספת הוצאות משפטיות בסך 3,000 שקלים, זאת כיוון שלא ניתן להוכיח כי הפוסט הוא הגורם היחיד שגרם לנזקים למקום, אך מצד שני ניתן להוכיח כי נגרם נזק מסוים. כמו כן, חייב השופט את הנתבעת לפרסם בחשבונה האישי בפייסבוק על קיומה של התביעה ופסק הדין שנקבע. 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו