מוניות השירות הקיימות דורשות להיכלל בהסדרי ה"רב קו" החדשים: התאגדות מוניות השירות הגישה היום (שלישי) פנייה לחברי ועדת הכלכלה, ודרשה כי גם המוניות הפעילות כיום יוכלו לכבד את הכרטיס, על הסדריו השונים.
הוועדה צפויה להתכנס היום ולדון באישור תוכנית הרפורמה שיזם שר התחבורה, ישראל כץ, ולפיה יוצאו מכרזים לקווי מוניות שירות חדשים ומורחבים, שיאפשרו נסיעה עם כרטיס "רב קו", בדומה לרכבות ולאוטובוסים.
על פי התאגדות מוניות השירות, יש לפעול מיידית לשילוב במערך ה"רב קו" לטובת משתמשי התחבורה הציבורית - וכן מתן הגנת קשישא למפעילים הוותיקים והארכת תקופת ההסתגלות.
ההתאגדות שלחה חוות דעת של עו"ד אורי זליגמן, אשר מוכיחה כי אין כל מניעה משפטית מלשלב את מוניות השירות הפעילות כבר כעת במערך ה"רב קו", בדומה למה שנעשה בכרמלית בחיפה, ובמפעילי מזרח ירושלים. כן צורפה חוות דעת של היועץ הטכנולוגי לתחבורה, ויקטור אררה, המוכיחה כי אין כל מניעה טכנולוגית לשלב את מוניות השירות הפעילות במערך ה"רב קו" בתוך שלושה חודשים.
דן בעתיד הכרטיס. שר התחבורה ישראל כץ // צילום ארכיון: אורן בן חקון
"ליהנות מכל ההסדרים"
כזכור, בשבוע שעבר הצהיר שר התחבורה כץ על רפורמה הכוללת את הרחבת השימוש ב"רב קו" גם למוניות השירות - מה שיאפשר, לדבריו, "ליהנות מכל הסדרי הנסיעה המוזלים וההטבות הקיימות בכרטיסים אלה".
התוכנית מבוצעת במסגרת הרפורמה בענף מוניות השירות, שנועדה לחזק את ענף המוניות ולהפוך אותו לחלק ממערך התחבורה הציבורית. על פי משרד התחבורה, היא כוללת גם הרחבה משמעותית של קווי מוניות השירות, ותוספת של קווים חדשים באזורים שבהם קיים ביקוש למוניות.
אלא שהשר הודיע כי הנסיעה באמצעות כרטיס "רב קו" תתאפשר אך ורק בכל קווי מוניות השירות שיופעלו במסגרת המכרזים החדשים. מכרזים אלה יפורסמו בקרוב כחלק מהרפורמה בענף המוניות.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו