שירות המוזיקה DEEZER מושק בישראל

אחרי אפל מיוזיק, שהשיקה את שירות הזרמת המוזיקה שלה באוגוסט 2016, וקצת לפני כניסתה המדוברת של Spotify לארץ, הכריזה הבוקר Deezer על כניסתה לשוק המקומי • החברה מציעה איכות חסרת תקדים, אלגוריתם שלומד את העדפות המשתמש ואופציית שימוש חינמית עם פרסומות

גישה בחינם לקטלוג הסטרימינג הגדול בעולם // צילום: London images

אחרי שנים בהן סבלה תעשיית המוזיקה העולמית ממשבר חמור שנבע מירידה חדה במכירות אלבומים פיזיים ומהורדות בלתי חוקיות של קבצי אודיו, המודל של הזרמת מוזיקה באמצעות הורדה מענן (Streamimg) החזיר את הסומק ללחיים של העוסקים בתחום. השירות מאפשר לכל בעל מכשיר המחובר לרשת גישה למאגר ענקי של שירים ואלבומים באיכות טובה, בכל זמן נתון. מה שהיה חלום רחוק של חובבי מוזיקה עד לפני פחות מעשור, נגיש היום בכל העולם ומסמן את ההווה, וללא ספק את העתיד, של האופן בו כולנו צורכים מוזיקה.

דיזר (Deezer), שהוקמה בצרפת בשנת 2007 ע״י שני אנשי תוכנה צעירים ממוצא יהודי, נכנסה לשוק שבו כיכבו כבר ענקית כמו ״אפל״ האמריקאית ו״ספוטיפיי״ שמקורה בשוודיה, המציעות בהבדלים כאלה ואחרים, שירות דומה. הבוקר (שני) הכריזה Deezer על כניסתה לשוק המקומי.

כדי להתבלט, פיתחה החברה את Flow, פלטפורמה בממשק המאפשרת התאמת מוזיקה אישית וגילוי שירים חדשים. Flow מתחקה אחר נתונים אישיים של המשתמש (כמו ארץ מוצא, שפה וגיל) לצד לימוד מתמיד של ההעדפות המוזיקליות הקודמות שלו ובעתיד גם התאמה למזג האוויר, לשעת היום ואפילו למשימות ביומן - כל זאת ע״מ להציע שירים נוספים שינסו לקלוע לטעמו האישי של המאזין. להבדיל מ״רשימת שירים״ המורכבת מכמות מוגבלת של שירים שנערכו ע״י עורך חיצוני, הפלואו יציע רשימה מתמשכת של הצעות נוספות, כשהאלגוריתם ״לומד״ את ההעדפות ומכייל את עצמו טוב יותר בעזרת הבחירות וההעדפות המשתמש.

לדברי נציגי החברה, להבדיל מאפל, המנוהלת בישראל באמצעות השלוחה ברוסיה. ומספוטיפיי, שעתידה להפעיל את השוק המקומי ממשרדיה שבברלין, DEEZER תיוצג בישראל על ידי לב מדיה גרופ המקומית שתחבר את השירות לתעשיית המוזיקה בארץ. 

השירות יציע גישה בחינם לקטלוג הסטרימינג הגדול בעולם עם 44 מיליון כותרים - כולל מוזיקה ישראלית. בנוסף, מנויי השירות בתשלום יוכלו להנות מאיכות שמע משופרת המאפשרת האזנה באיכות FLAC, עבור כל אותם אודיופילים שנרתעו עד כה מאיכות צליל דחוסה. 

האלגוריתם ״לומד״ את ההעדפות המאזין

במקביל לדיווחים על רכישת אפליקציית זיהוי השירים Shazam ע״י אפל (שהטמיעה לא מכבר את האפשרות להפעיל את זיהוי השירים של האפליקציה ישירות ע״י הסייעת הדיגיטלית), דיזר תציע שירות דומה משלה המכונה Song Catcher, אופציה שהוצגה הבוקר בישראל לראשונה בעולם. 

החברה מבטיחה גם מחיר משתלם לכל כיס, ואף אופציה של שימוש בשירות בחינם. להבדיל מאפל מיוזיק, המציעה שלושה חודשים התנסות בחינם ואח״כ בתשלום בלבד, דיזר מאפשרת האזנה לממשק הבסיסי בחינם ללא הגבלה, כשבין השירים ישולבו פרסומות וכמות הפעמים בהן ניתן לדלג על שירים מוגבלת.

מעבר לכך יוצעו שירות Premium להאזנה באיכות HD במחיר חודשי של 19.90 ₪ (ללא פרסומות וללא הגבלת שירים) ו-29.9 בחבילה משפחתית הכוללת עד שישה מנויים. משתמשים חדשים יוכלו לקבל את שירותי הפרימיום להתנסות של חודש ראשון בחינם ואז לבחור אם לחזור לחבילת הבייסיק או לעבור למסלול בתשלום. שירות Hi Fi באיכות FLAC יוצע במחיר של 39.90 ש"ח בחודש.

לרגל ההשקה בישראל מנויים חדשים בדיזר אשר יירשמו עד השמיני בינואר יהיו זכאים לשלושה חודשי מנוי Premium במחיר של 1 ש"ח בלבד.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר