עסקת המיזוג נחתמה: מזרחי טפחות רוכש את בנק אגוד

בנק מזרחי טפחות צפוי לרכוש את המניות של בעלי השליטה באגוד ובכך יהפוך לבנק השלישי בגודלו • הרכישה תיעשה לפי שווי של 1.4 מיליארד שקלים • עקב כך ועדי העובדים בבנק איגוד פתחו בשביתה החל מ-10:00

יהפוך לבנק השלישי בגודלו // צילומים: יהושע יוסף

עסקת מיזוג נחתמה הבוקר (שלישי) בין בנק מזרחי טפחות ובנק אגוד. לפי המתווה ירכוש בנק מזרחי טפחות את מניותיהם של בעלי השליטה באגוד, לפי שווי של 1.4 מיליארד שקלים. מדובר במניות של שלמה אליהו, משפחות לנדאו, מנור ויעל אלמוג-זכאי המחזיקים יחדיו ב-75 אחוז ממניות בנק אגוד.

יש לציין שבוועדת הכספים הייתה התנגדות למיזוג בין שני הבנקים. כמו כן המהלך טעון אישור של המפקחת על הבנקים, ד"ר חדווה בר, ונגידת בנק ישראל ד"ר קרנית פלוג, שכבר הודיעו שיתמכו בו.

יקנה על ידי בנק מזרחי

לאחר המיזוג בנק מזרחי טפחות יהפוך ככול הנראה לבנק השלישי בגודלו בישראל, לאחר הבנקים לאומי והפועלים שצמודים זה לזה בגודלם. הבנק נחשב לחדשני וחזק במגזרים מסוימים. בנק אגוד נחשב לחזק בקרב היהלומנים.

על רקע אישור המתווה החליטו ועדי העובדים בבנק אגוד על השבתה מלאה של הבנק, החל מהיום בשעה 10:00 בבוקר. לאחר מכן יפגינו מאות עובדי הבנק מול משרדי חברת מליסרון שבשליטת קבוצת עופר שמחזיקה גם בבנק מזרחי. בהפגנה ישתתף גם פרופ' ירון זליכה המלווה את עובדי הבנק במאבקם.

"המיזוג הזה הוא רע לעובדים, רע לציבור הרחב ומשרת רק את האינטרסים של קבוצות הטייקונים הכי חזקות במשק ששולטות בכסף של הציבור. אנחנו נבהיר היום לקבוצת עופר ולבנק ישראל: אנחנו לא ניתן ל 1,200 עובדים ללכת הביתה", נמסר מוועדי העובדים בבנק.

תגובת בנק אגוד: "בעלי השליטה בבנק אגוד חתמו על הסכם עם בנק מזרחי טפחות בע"מ לפיו התחייבו להיענות בחיוב להצעת רכש חליפין מלאה לרכישת מניות הבנק, שיפרסם מזרחי טפחות לכלל בעלי המניות בבנק. 

מתווה העסקה כולל מספר שלבים וכפוף להתקיימותם של מספר תנאים מתלים ובכללם, קבלת אשורים רגולטוריים שונים, אשר יהיה על הצדדים לעסקה לפעול לקבלתם בחודשים הקרובים. השלמת העסקה מותנית בקיום התנאים הנ"ל. 

בעקבות הודעת בעלי השליטה, הכריזו ארגוני העובדים בבנק אגוד על צעדים ארגוניים. הנהלת הבנק פועלת למזעור הפגיעה בלקוחות ועושה את המיטב על מנת לחזור לפעילות מלאה בהקדם האפשרי ולהמשיך במתן שירות בנקאי מקצועי, איכותי ואמין לקהל לקוחות הבנק.

הבנק רואה את טובת לקוחותיו לנגד עיניו וימשיך לפעול למתן מענה לצרכיהם הבנקאיים, כפי שעשה עד כה".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר