אל על תפצה נוסעים ב-100 אלף שקלים

עשרה נוסעים שטיסתם מציריך לתל אביב בוטלה, ונאלצו לחכות שמונה שעות לטיסה חלופית החליטו לתבוע את החברה. בפסק הדין קבעה השופטת כי כל אחד מהם יזכה לפיצוי בסך 10,000 שקלים

חלק מטיסות אל על ליעדים מסוימים ימריאו מטרמינל 1, מטוס של אל על // צילום:קוקו

בית משפט השלום בתל אביב חייב לפני מספר ימים את חברת אל על לפצות עשרה מנוסעיה בסכום של 10,000 שקל לכל נוסע. זאת לאחר שטיסתם מציריך לתל אביב בוטלה והם נאלצו להמתין בשדה התעופה שמונה שעות לטיסה חלופית. 

מדובר בטיסה שיועדה לצאת ב-21 באוקטובר 2014, בסמוך לשעה 9 בערב. זמן קצר לפני ההמראה נודע לתובעים, כי טיסתם לא תצא במועד שנקבע בשל אילוצי מזג אוויר. התובעים נאלצו לשהות בשעות הלילה והבוקר שלמחרת בשדה התעופה בציריך עד לטיסה החלופית.   

"אין חולק שהתובעים נותרו ללון על רצפת שדה התעופה או על הספסלים באחד האגפים של שדה התעופה, לאחר שחולקו להם מזרונים ושמיכות", קבעה השופטת כוכבה לוי בפסק הדין. בנוסף היא ציינה כי מלאי המזרונים היה מוגבל ולא הספיק לכולם. "לא נותר אלא להעלות תהייה, האם אין ידה של אל על משגת לרכוש די מזרונים? שמא אזלו כל המזרונים בציריך רבתי?", הוסיפה השופטת לוי.

ביחס לתנאי מזג האוויר החריג קבעה השופטת, כי ביטול טיסה בגלל סיבה זו נכלל בגדר המקרים החריגים. אולם החברה הייתה מודעת למצב מספר שעות לפני כן, כאשר המטוס המריא מנתב"ג לציריך. עם זאת, דחתה השופטת רכיבים נוספים שנכללו בכתב התביעה.

כמו כן קבעה לוי כי מדובר ב"פיצוי לדוגמה" עקב הנסיבות החמורות של המקרה ."הוא נועד על מנת להרתיע את החברה מביצוע הפרות שכאלה", ציינה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר