מאמצים נעשים להפחית את הסיכון בכביש האדום שבצפון הארץ: כביש 66 מקשר את יקנעם עם צפון השומרון, ואורכו כ־31 ק"מ. הוא נחשב למסוכן מאוד, ובמיוחד הקטע בין צומת התשבי הסמוך ליקנעם לבין צומת מגידו. מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי מאז שנת 2004 אירעו בכביש 275 תאונות - רובן בקטע המדובר. בתאונות אלו נהרגו 38 בני אדם, וקרוב ל־1,000 נפגעו.
איציק חולבסקי, ראש המועצה האזורית מגידו ותושבי המועצה שהכביש עובר בין יישוביה, הקימו בשנים האחרונות קול צעקה נוכח סכנת החיים הממשית שאורבת להם בציר הבעייתי.
הכביש הוא דו־סטרי, צר, מפותל וחשוך ברובו בלילות. אולם בשנה האחרונה החלו התושבים לראות מעט אור בקצה המנהרה.
אחרי שנים ארוכות של תאונות קטלניות ותלונות תושבים, בנתה חברת נתיבי ישראל, בהוראת משרד התחבורה, גדר הפרדה מבוטנת בין הנתיבים בקטע שבין צומת התשבי לצומת מגידו.
התאונה הקטלנית האחרונה בכביש, שגבתה את חייהן של שתי נשים וגרמה לפציעתם הקשה של שלושה נוספים, אירעה סמוך לצומת מגידו.
בעקבות התאונה, נענה מנכ"ל נתיבי ישראל לבקשתו של חולבסקי, ובביקור שערך באזור רק לפני כשבועיים הורה לגורמי המקצוע לקדם תכנון להארכת גדר ההפרדה מצומת מגידו ועד למעבר סאלם, שחוצה את הכביש לשני חלקים - 17 ק"מ המצויים בשטח ישראל, ו־14 ק"מ בשטחי הרשות הפלשתינית.
כעת מסתמן גם כי קול הצעקה שהקימו התושבים על הכניסות והיציאות המסוכנות מיישוביהם לכביש האדום, מתחיל לשאת פרי.
תשתיות צומתי היישובים החלו לעבור מתיחת פנים, בחלק מהיישובים כבר אושרה הקמת נתיבי השתלבות, וצמתים אחרים צפויים לזכות כבר במהלך 2018 ברמזורים.
"זה זמן אני חוזר ומתריע על אודות הסיכון לחיי אדם לאורך כביש 66", אמר חולבסקי. "לשמחתי, מנכ"ל נתיבי ישראל מבין היטב את הסיכונים והמצוקות של תושבי האזור, וגילה נכונות ומחויבות להירתם באופן מיידי לתיקון המפגעים. אני מברך על כך ושמח שכבר בשבועות הקרובים נתחיל לראות את הביצוע של הדברים בשטח".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו