פעם הבנק היה מקום פיזי

כך תוכלו לספר לילדים שלכם, שלא ממש יבינו ביטויים כמו "לצחוק כל הדרך אל הבנק" • כשהצעירים לא מבינים למה צריך ללכת כדי לבצע פעולות בנקאיות - Pepper של לאומי עלה על משהו והוא מוצע למכירה בעולם

צילום אילוסטרציה: GettyImages

באירוע של ידידי אוניברסיטת תל אביב אמרה השבוע נגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג, שקצב סגירת סניפי הבנקים בישראל אמנם גדול, אך קטן בהשוואה לקצב סגירתם בעולם. "הילדים שלי לא הולכים לבנק", היא אמרה, ואנחנו יודעים על מה היא מדברת. לצעירים כיום כלל לא ברורה התפיסה שלפיה צריך ללכת למקום פיזי כדי לבצע פעולות בנקאיות.

בנק לאומי זיהה את הפוטנציאל והקריצה של בנק וירטואלי לצעירים כשיצא עם הבנק הנייד Pepper בפברואר השנה. הוא מציע חוויה בנקאית ניידת מקצה לקצה, מההצטרפות ועד לביצוע פעולות. תהליך פתיחת החשבון אורך דקות, ואחריו יש ללקוחות גישה לפעולות בחשבון ולאשראי באמצעות הנייד. Pepper בנוי על טכנולוגיה ייחודית שיכולה לעזור ללקוחות לנהל טוב יותר את חשבון הבנק שלהם. טכנולוגיה זו מאפשרת לשירות של Pepper להכיר טוב יותר את המשתמש, להציע לו תכנים רלוונטיים או חוויה בנקאית שמשתנה מאדם לאדם. 

"כאשר יצאנו למסע להשיק בנק דיגיטלי חדש, לא רצינו רק לאתגר את מודל טכנולוגיית המידע (ה־IT) הקיים שלנו, אלא גם לחולל מהפכה בתעשיית הבנקאות בישראל ובעולם כולו", אמרה רקפת רוסק עמינח, מנכ"לית בנק לאומי, "הזמן היה
מרכיב קריטי בהשקה הזו ואנו הצלחנו לפתח וליישם יישומיים קריטיים  בתשתית הענן של חברת VMware בפחות מ־15 חודשים. אנו מאוד מרוצים מיישום הפתרון עד עכשיו ומהצמיחה המהירה בלקוחות שלנו, שמרוצים מאוד מהמודל החדשני הזה, המתמקד בנייד, עם חוויית המשתמש הייחודית שלו. כיום אנו רואים בנקים מתחרים רבים וארגונים גדולים ברחבי העולם שמנסים לספק שירותים פיננסיים ניידים. אנו יכולים להניע זאת קדימה בעזרת הפלטפורמה החדשנית, האטרקטיבית והייחודית מאוד הזו". 

היישום של Pepper נשען על פלטפורמת הליבה הבנקאית של Temenos והוא מאפשר ללקוחות לנהל את כל הפעילות הבנקאית שלהם באמצעות המכשיר הנייד. פלטפורמת Temenos מניעה את חוויית הבנקאות הדיגיטלית ומשמשת מנוע ל־Pepper לאספקת שירות אישי עם התראות מיידיות על פעילות לא שגרתית. חברת VMware מספקת את הגמישות המקסימלית כדי לבחור את סביבת הענן הטובה ביותר ליישם ולהריץ את Pepper ואת בסיס התוכנה, שמאפשר סביבת תפעול משותפת במרכזי נתונים באתר הלקוח ובעננים הציבוריים להרצת Pepper. 

"הטרנספורמציה הדיגיטלית משנה את האופן שבו ארגונים פיננסיים מתקשרים עם לקוחות ומספקים שירותים פיננסיים", אמר סנג'יי פונן, מנהל התפעול הראשי ותפעול לקוחות בחברת VMware. "היה לנו קשר נהדר עם בנק לאומי במהלך השימוש שלהם בתשתית הענן של VMware וב־AirWatch עבור אבטחה במכשירים הניידים. כעת, יחד אנו מסייעים לבנקים להאיץ את המסע שלהם לעידן הדיגיטלי ולערער  את המודל המסורתי של הבנקאות על בסיס גלובלי. תשתית הענן של חברת VMware מעניקה לארגונים המספקים שירותים פיננסיים את הגמישות לחדש בחופשיות ולהריץ, לנהל, לתקשר ולאבטח יישומים בקרב עננים ומכשירים בסביבת תפעול משותפת".

כידוע, אנחנו חיים בעידן של מידע שבו הידע שווה הכי הרבה כסף. רשתות קמעונאיות מוכרות את דפוסי ההצלחה שלהן, כמו גם פורמטים של סדרות טלוויזיה וכל ידע אחר לייצור הכנסות. עכשיו גם הפלטפורמה של Pepper מוצעת למכירה: באירוע Money 20/20 הכריזו השבוע (שני) החברות Temenos ו־VMware על מיזם משותף עם בנק לאומי ליצירת פלטפורמת בנקאות דיגיטלית מתקדמת לבנקים בעולם. הפתרון החדש מבוסס על פלטפורמה שפותחה במקורה עבור Pepper, הבנק הנייד של בנק לאומי. הפלטפורמה החדשה משלבת את הבסיס החדשני של Pepper עם פלטפורמת הליבה הבנקאית של Temenos והיא מיושמת בתשתית הענן של חברת VMware, באתר הלקוח או בענן הציבורי. פתרון זה מספק לבנקים מודל דיגיטלי שממנף את הטכנולוגיה שמאחורי Pepper, יחד עם התובנות של בנק לאומי, כבנק שכבר יישם את הפתרון.

לדברי מנכ"ל VMware ישראל, אלי שקד, "הכל נעשה היום דרך אפליקציה, ובנק לא בוחרים לפי הבנקאי או לפי מיקום הסניף - אלא לפי האפליקציה. זה שינה את כללי המשחק בצרכנות קמעונאית ופיננסית. היום הצרכנים קובעים. ארגונים מסורתיים יותר או פחות יישארו בחוץ. השוק הצרכני הגדול הוא בין 16 ל־28, אז הוא מבזבז הכי הרבה כסף. אני רואה איך ארגונים שאולי היו קטנים אבל ראשונים עם שכבת צריכה דינמית וצעירה במראה השתלטו על השוק. שכבת הצריכה הדינמית והגמישה יכולה להתאים אותו לעולם המתחדש. אנחנו מציעים לקחת את העולם הקיים בארגון ולחדש אותו, זמין למובייל, לסלולר, לכל מערכות ההפעלה, כל אפליקציה, כל מכשיר ובכל מקום". 

לדברי שקד, "אם עד לפני שלוש שנים עדכנת את המוצרים בחנות ולא את החנות עצמה, צריך לעשות בקצב שינויים של שלושה חודשים וזה מה שאנו מגישים. הרבה ארגונים בינוניים וגדולים צריכים להנגיש אחרת את המוצר שלהם ללקוח הקצה. עד היום אם רצית לקנות, היית צריך לקחת רשימה וללכת לחנות. היום נכנסים לאתר ומזמינים הביתה. במקום פיתוח מחדש של מערכת קיימת, אפשר לשמור על הסביבה, ואפשר לעשות ידידותי לנייד. ואם מחר בבוקר יש עולם חדש לא צריך להקים מחדש. אנחנו נעטוף וננגיש אותו בזמן קצר ובעלויות מופחתות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר