קריאת כיוון: תושבי ארה"ב חוזרים לעיתונים

מאז הבחירות בנובמבר, עיתונים מודפסים רבים ראו עלייה במספר המינויים, שוב בעיקר בקרב צעירים, זאת לפי מחקר רויטרס

לא מוותרים על העיתון // צילום: אי.פי

זו כבר קלישאה חבוטה לומר שצרכנים, ובעיקר הצעירים שבהם, אינם מוכנים לשלם על חדשות - אלא שמחקר חדש של מכון רויטרס, שבדק את צריכת התקשורת בעולם, מצא כי בארה"ב של ימי טראמפ הקלישאה הזו דווקא רחוקה מלייצג את המציאות הנוכחית.

לפי המחקר, בשנים 2017-2016 חלה עלייה חדה במוכנות של אמריקנים, ובראשם בשכבות הגיל הצעירות, לשלם על חדשות. כך, למשל, שיעור הצעירים בגילים 24-18, שמשלמים עבור קריאה באתרי חדשות זינק מ־4 אחוזים ב־2016 ל־18 אחוזים ב־2017. בין הגילים 25 ל־34 עלתה הצריכה מ־8 אחוזים ל־20 אחוזים. 

המגמה הזו ניכרת לא רק בעולמות הדיגיטליים. מאז הבחירות בנובמבר, גם עיתונים מודפסים רבים ראו עלייה במספר המינויים, שוב בעיקר בקרב צעירים. ב"ניו יורקר" הצביעו על קפיצה של יותר מ־100 אחוזים במספר המינויים החדשים בין הגילים 18 ל־34. העיתונים "וושינגטון פוסט" וה"ניו יורק טיימס" לא חושפים את נתוני המכירות שלהם, אך דובריהם טוענים כי הם חווים מגמות דומות. אפילו ה"וול סטריט ג'ורנל", שבאופן מסורתי נחשב לעיתון עם קהל קוראים מבוגר יותר, הכפיל בשנה שעברה את מספר הסטודנטים המנויים.

לעורכי המחקר יש כמה הסברים לתופעה, אך הם מייחסים אותה בראש ובראשונה להתפתחויות הפוליטיות בארה"ב. החוקר הראשי ניק ניומן העריך כי "מדובר באנשים צעירים שלא אוהבים את טראמפ ועושים מינוי לגופי תקשורת שהם מאמינים שמגינים עליהם מפניו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר