היא בת 33, שיחקה בתיאטרון הבימה במשך שש שנים מייד עם תום לימודי המשחק, שיחקה בטלנובלה "אניגמה" ובשנים האחרונות היא משחקת בעיקר בהצגות לילדים ולנוער. קוראים לה אור אילן והחל מהיום תוכלו לראות אותה בקולנוע בסרט "אמור" (Amor), שכתב וביים רפאל רביבו.
הסרט מגולל את סיפורו של צייר ששמו דניאל (לירון לבו), שחוזר אל בית ילדותו במושב במרכז הארץ, וכן את סיפורה של לילה (אור אילן), מורה למחול לשעבר, שבעקבות תאונה היא משותקת בכל גופה ולא מגלה שום רצון להמשיך לחיות. עוד משחקים בסרט: דן תורג'מן, ענת עצמון, נטלי עטיה ועוד.
"זה היה אתגר גדול מאוד לגלם בחורה משותקת", מספרת אילן. "עשיתי המון שיעורי בית והמון עבודת מחקר. מצאתי אישה מדהימה שעברה את אותו סיפור חיים של הדמות. בגיל 25 היא עברה תאונת דרכים ונותרה משותקת מהצוואר ומטה. היום היא בת 50, היא לא התחתנה ולא הביאה ילדים, ויש קבוצת אנשים שתומכים בה. כשנפגשתי איתה, דיברנו בעיקר על השנים הראשונות של אחרי הפציעה, על ההתמודדות עם השאלה איך ממשיכים מפה הלאה, אם בכלל. מבחינה פיזיולוגית היה לי חשוב לראות איך מגרדים לה בראש, למשל, איך מנקים אותה. ירדתי איתה לרזולוציות נמוכות ממש, של איך לתפעל את חיי היומיום. ברמה הרגשית היה לי חשוב להגיע איתה למקומות האפלים שלה.
"דבר נוסף שעשיתי זה ללכת לרופא שמטפל בהיפנוזה, שלימד אותי להרדים את הגפיים באמצעות המחשבה. זה מטורף, אבל באחד הטייקים שכבתי במיטה ואמרתי לעצמי 'בואי נראה אם את יכולה להרים את הרגל' - ולא הצלחתי".
זו פעם ראשונה שלך בקולנוע, נכון?
"נכון, אבל זה היה כמו להגיע הביתה, מבחינתי. הרגשתי שזה כל כך נכון ומדויק. העבודה בקולנוע הרבה יותר אינטימית מאשר בתיאטרון. זה לעבוד לתוך נבכי הנפש. גם העבודה עם השחקנים היתה נהדרת. לירון היה העוגן שלי. הוא שחקן מדהים שמצליח להביא את עצמו ברגע מסוים לעומקים יוצאי דופן. ענת עצמון מגלמת את אמא שלי, ובאתי לסרט כמעריצה שלה. גדלתי עליה. לשחק את הבת שלה היה התגשמות חלום.
"אני חייבת תודה גדולה לבמאי רפאל רביבו, שעשה משהו שלא כל כך נהוג לעשות בארץ. הוא לקח שחקנית אנונימית לחלוטין, בלי ניסיון בקולנוע, ונתן לה תפקיד מאתגר מתוך אינטואיציה ואמונה. זה משהו שלא כל כך קורה פה".
בקרוב יעלה בקולנוע סרט נוסף שבו משחקת אילן. מדובר בסרטו של רותם שמיר, "קו 300", על הפרשה ההיא, שבו היא תשחק לצידה של דניאל גל. "היום אני מופיעה בעיקר בתיאטרון לילדים", היא אומרת. "זה הדבר שאני הכי אוהבת לעשות בעולם. ילדים זה הקהל הכי אמיתי שיש. הייתי בעבר בתיאטרון הבימה במשך שש שנים ולקחתי הפסקה, כי רציתי להתמקד במסך".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו