פייסבוק תבצע אישור ידני אנושי של מודעות פרסום פוליטיות

שינוי זה, לעומת אישור רובוטי אוטומטי, נעשה בעקבות ביקורת גוברת על ההשפעה של פייסבוק על מערכות בחירות, בעיקרן הבחירות לנשיאות ארה"ב בשנה שעברה

האם פייסבוק משפיעה על מערכות בחירות? // צילום: GettyImages // האם פייסבוק משפיעה על מערכות בחירות? // צילום: GettyImages

פייסבוק תבצע אישור ידני אנושי של מודעות פרסום פוליטיות, דתיות, אתניות או בנושאים חברתיים, לפני שהמודעה תשולב באתר. כך עולה מדואר אלקטרוני שנשלח למפרסמים בארה"ב. 

שינוי זה, לעומת אישור רובוטי אוטומטי, נעשה בעקבות ביקורת גוברת על ההשפעה של פייסבוק על מערכות בחירות, בעיקרן הבחירות לנשיאות ארה"ב בשנה שעברה. 

לפי הידוע עד כה, חברות רוסיות פרסמו בפייסבוק מודעות הנוגעות לנושאים שהיו במרכז הוויכוח הפוליטי בארה"ב לפני הבחירות, וועדת החקירה של הקונגרס בודקת אם היה בהן כדי לעורר מחלוקות בציבור האמריקני. מאות חשבונות מזויפים, הקשורים לחברה הרוסית שפירסמה את המודעות, הוסרו מפייסבוק. 

האישור הידני של מודעות פוליטיות עלול לעכב את ההשקה של מסעות פרסום בפייסבוק. בהודעה לעובדים כותב האחראי על הפרסום, כי "עם שינוי זה, נדרוש שיותר מודעות יעברו בדיקה של אדם. מסעות פרסום חדשים המכוונים לקהל מסוים, יעברו סינון ידני לפני אישורן. במקרים כאלה המפרסמים עלולים לחוות עיכובים לפני הפרסום, למרות שעם הזמן, נחפש דרכים להקטין את העיכובים האלה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר