איך יכול להיות שלארי דיוויד הוא עדיין אחד הקולות הרעננים והמעניינים בטלוויזיה העולמית? הבן אדם חגג יום הולדת 70 בקיץ האחרון, ועדיין חובט במוסכמות חברתיות שרוב הצעירים בימינו בכלל לא יעזו להתקרב אליהן. והדרך שדיוויד עושה את הדברים, שמה אותו כמובן בליגה של הגדולים באמת, בואכה וודי אלן פינת מל ברוקס על שדרות ג'רי לואיס. גאון אחרון בפעולה.
בעוד ג'רי סיינפלד הופך אט־אט לחומר של אירועים של ועדי עובדים (צפו בסטנד־אפ החדש שלו בנטפליקס ותדברו איתנו אחרי החג), דיוויד ממשיך לחתוך בבשר החי. ללא מורא, ללא משוא פנים. הדבר היפה ביותר אצל דיוויד הוא שכמו האמנים האמריקנים הגדולים בכל הזמנים, הוא מצליח להתעלות אל מעל לחברה האמריקנית, ולא לספק הומור אמריקני נטו אלא הפוך, כזה ששם את החברה האמריקנית ללעג. צריך גם לזכור שבניגוד לסדרות אנימציה דוגמת "משפחת סימפסון" או "סאות'פארק", שעושות אותו הדבר בדיוק, דיוויד הוא יצור חי ולא מצויר. כמה כאלה יש כרגע בטלוויזיה שלכם?
אחרי שבעבר עסק ב"תרגיע" בשאלות הרות גורל כגון מי סבל יותר, ניצול שואה או ניצול של הריאליטי "הישרדות", הפעם, בעונה שמתרחשת שש שנים לאחר סיומה של השמינית, הוא שולח חץ ישיר למל ברוקס עם "המפיקים" כאשר הוא מחליט לעלות מחזמר בשם "פתווה" (פסק הלכה מוסלמי), שיעסוק בחייו של הסופר סלמן רושדי שגזר דין מוות מרחף על ראשו. האמת היא שבמציאות זה פשוט היה יכול להיות רעיון גאוני (בייחוד שדיוויד רוצה לשחק את אייתוללה חומייני).
האמת היא שלארי דיוויד הוא הדמות הכי מעניינת היום בטלוויזיה מכיוון שבעידן של פוליטקלי קורקט הוא לא רק עוסק בדברים ה"אסורים", אלא גם אומר בדיוק את הדברים שאנשים "נורמליים" כמונו וכמוהו חושבים לעיתים בלב, אבל מפחדים להגיד, למשל כשהוא מבקש מחברו האפרו־אמריקני "להודיע לו אם הוא עושה או אומר דברים שכבר לא עושים אצלו בקהילה", ויכולים לגרום לדיוויד להיראות לא קול. כמיזנתרופ הכי גדול בטלוויזיה הוא פשוט יורה אותם לאוויר. אז מה אם מדובר בנישואים חד־מיניים או בעצירות של אחת העובדות שלו, שלא מגיעה בשל כך לעבודה. דיוויד העמיס כבר בפרק הראשון כל כך הרבה נושאים, שנדמה שכל אלו ועוד ילוו אותנו עד סוף העונה הנוכחית. כשמסתיים הפרק אתה שואל את עצמך איך יכול להיות שהעסק הזה נמשך כבר יותר מ־80 פרקים. אחר כך אתה אומר לעצמך בלב שאם יש סדרה שמגיע לה לזכות בתואר "הסדרה הכי ארוכה ששודרה אי פעם ב־HBO", הרי זאת הסדרה הזו. שש השנים שחלפו מאז הסתיימה העונה הקודמת, הראו עד כמה החלל שהשאיר דיוויד בטלוויזיה העולמית גדול. השאלה היותר גדולה היא מי ימלא את החלל הזה כשהמאסטרו יחליט לפנות את הבמה.
• • •
מהדורות החדשות משוויצות לנו שבקרוב נקבל את החדשות שלנו ב־HD. ככה, בלי בושה. עשור אחרי העולם ובאיחור ממש לא אופנתי. השאלה היא למה כל השנים הללו זה לא היה ככה. השאלה מדוע יש גופי שידור שעדיין לוקחים תשלום נוסף על שידור באיכות הסטנדרט העולמית, כבר קשורה להיותנו פראיירים. רק אל תמכרו לנו לוקשים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו