שופרסל השיקה את שירות "סרוק וקנה"

שירות חדש של הרשת הושק בשבוע שעבר בכפר סבא כפיילוט • מסופונים המחולקים בכניסה לסניף מיידעים אתכם על כמה החשבון שלכם עומד – ומקצר לכם את התור בקופה • לסרוק, לשלם ולצאת

סורקים-קונים. השירות החדש של שופרסל // צילום: סיון פרג'

שופרסל השיקה לראשונה את שירות "סרוק וקנה" אשר מאפשר ללקוחות לבצע קנייה בסניף על ידי סריקה עצמית של המוצרים במהלך הקנייה באמצעות האפליקציה הסלולרית "סרוק וקנה" שופרסל או באמצעות מסופון ייעודי הממוקם בכניסה אל הסניף. 

השירות, שמוצע באופן בלעדי לחברי מועדון לקוחות שופרסל, הושק לעת עתה אך ורק בסניף שופרסל-דיל בקניון כפר סבא הירוקה ובמהלך השנה הוא צפוי להתרחב לסניפים נוספים.

מלבד הקיצור המשמעותי בקופות, מאפשר שירות "סרוק וקנה" לראות באופן מידית את המחיר הסופי אותו צפוי הלקוח לשלם בסוף הקנייה. הלקוח, שתוך כדי הקנייה אורז לבדו את המוצרים, מתבקש לשקול באופן עצמאי פירות, ירקות ומוצרים אחרים מתומחרים לפי משקל באמצעות משקל אלקטרוני המוצב סמוך לדוכני הירקות והפירות, שגם מנפיק מדבקה עם ברקוד ועליו מחיר המוצר. 

אין הפתעות בקופה. המסופון של שופרסל // צילום: סיון פרג'

 

"פחות מחצי דקה בקופה בערב חג"

בתום הקנייה מגיע הלקוח למתחם הקופות לשירות עצמי, להנפיק במסופון או באפליקציה ברקוד שניתן לסרוק על ידי קופה אוטומטית, לשלם באמצעות כרטיס אשראי ולהמשיך בדרכם. משופרסל נמסר כי בהמשך הלקוחות יוכלו גם לשלם באמצעות האפליקציה, ולאסוף את החשבונית בקופת השירות העצמי. למהלך שותפות חברת הסטארט-אפ שופיק, המתמחה ברכישה באמצעות אפליקציה, חברת הקופות NCR ואמזון ישראל.

"נדרשת הדרכה מעמיקה יותר עם המסופון" // צילום: סיון פרג'

לקוח שהגיע לסניף שופרסל בקניון "כפר סבא הירוקה" בערב החג סיפר ל"ישראל היום": "המסופון והאפליקציה די ברורים, אך קצת התקשיתי כשרציתי לבטל מרשימת הקניות מוצר שהתחרטתי על קנייתו. גם הופעת החשבון הסופי במהלך הקנייה היא פיצ'ר די נחמד, זה מאפשר להתחרט ולהוריד דברים מהעגלה אם עברת את הסכום שהקצית לעצמך. בני הגיל השלישי ועולים חדשים אולי יצטרכו לקבל הדרכה מעמיקה יותר על השימוש במסופון, אבל זה לא מכשיר מסובך מאוד. העובדה שעמדתי בקופה פחות מחצי דקה בערב חג, זאת הבשורה האמיתית". 

 

"סומכים על הלקוח הישראלי שלא ינצל את המערכת לרעה"

לדברי צביקה ביידא, סמנכ"ל לקוחות ושירות ברשת שופרסל, "הקופות הן קופות לכל דבר ועניין. הלקוח מגיע אליהן אחרי שהוא ליקט את המוצרים ובמקום הקופאי הוא מעביר אותם ומשמש כקופאי. לעומת זאת, באמצעות הסורק הלקוחות סורקים את המוצרים כשהם מורידים את המוצר מהמדף. התהליך הזה חוסך את ההוצאה של המוצרים מהעגלה. הסורק סופר את כל הברקודים, הוא מחשב את הסכום והלקוח משלם בקופה ייעודית. כלומר עד החנייה לא צריך להוציא את המוצרים מהעגלה. כמו בכל פרויקט אנחנו מתחילים בפיילוט ונרחיב לכמה סניפים נוספים בהתחשב במאפיינים שונים כמו גודל, כמות לקוחות, גובה סל ולאחר מכן נרחיב לשאר הרשת. זה יהיה בהדרגה כי פרויקט זה כרוך בשעות עבודה ובהשקעה גדולה".

לשאלה מדוע עד היום הקופות בשירות עצמי לא התרחבו לכל סניפי שופרסל אומר ביידא: "היום שירות זה מוצע  ב-100 סניפים הגדולים של הרשת ויש לזה ביקוש משמעותי אבל לא בכל סניף זה מתאפשר. יש סניפים שאין מספיק מקום להתקין את זה, צריך ליצור מתחם לשירות עצמי. כמו כן יש רמות ביקוש שונות באופן טבעי בין אוכלוסייה מבוגרת יותר לאוכלוסייה צעירה. כמו כן, לעיתים לסלים גדולים זה פחות מתאים, למרות שיש רבים שמעבירים דרך הקופות בשירות העצמי גם סלים גדולים. בגדול, זה שירות שזוכה לאהדה בקרב הלקוחות היות וזה גם חוויתי. ילדים נהנים מזה וגם מבוגרים".

שירות סרוק וקנה מוצע בארץ שנים לאחר שהוא מוצע בארה"ב. על כך אומר ביידא: "זו אבולוציה של קמעונאות. אנחנו נמצאים בהרבה מאד תחומים מגמה אחת אחרי. זה נכון שהפתרונות האלה קיימים שנים בחו"ל. אנחנו היינו הראשונים שהתחלנו עם קופות בשירות עצמי". ביידא טוען כי אפשר לסמוך על הלקוח הישראלי שלא ינצל את המערכות החדשות לרעה: "גניבות תמיד היו במידה כזו או אחרת ,זה לא דבר חדש. הפרויקט הזה מוכיח את עצמו למרות שיש לפעמים תופעה של 'לקחנות'. הרוב הגדול של הציבור לא גונב וכשיש מקרים כאלה אנחנו מתמודדים עם זה בדרכים שונות".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר