אקזיט כחול־לבן: 350 מיליון דולר לגיגיה

ענקית התוכנה העולמית סאפ רוכשת את החברה הישראלית גיגיה • החברה הוקמה ב־2006 ומספקת לארגונים מידע עסקי על גולשים • גיגיה מנתחת העדפות גולשים עבור אתרי תוכן גדולים של חברות כמו פפסי וליגת ה־NBA

משרדי סאפ בישראל // צילום: יהושע יוסף

סאפ העולמית הודיעה אתמול על עסקה במסגרתה היא תרכוש את גיגיה (Gigia) תמורת 350 מיליון דולר במזומן, שהם יותר ממיליארד שקלים. 

מייסדי החברה הם רולי אליעזרוב, המשמש נשיא החברה, אייל מגן, סמנכ"ל האסטרטגיה, וערן קוטנר סמנכ"ל טכנולוגיות, שיחד מחזיקים 5% ממניות החברה. אם העסקה תצא לפועל לפי הפרסום, הם יקבלו כ־17 מיליון דולר כל אחד. העסקה נחתמה ותיסגר סופית בתוך כשלושה שבועות בכפוף לבדיקות הנאותות. גיגיה המעסיקה כ־100 עובדים בישראל נותנת שירותים לחברות ענק כמו פפסי וה־NBA. בגיגיה השקיעו הקרן הישראלית וינטאג', לצד קרנות בינלאומיות, כגון בנצ'מארק קפיטל, אינטל, אדובי ונצ'רז ועוד. 

החברה הישראלית עוסקת בניתוח העדפות גולשים לאתרי תוכן. גיגיה גייסה עד היום 104 מיליון דולר בשבעה סבבי גיוס, כשהאחרון בהם היה בנובמבר 2014. שווי החברה בגיוס האחרון הוערך בכ־300 מיליון דולר. 

חברת סאפ הינה חברת התוכנה הרביעית בגודלה בעולם, והיא מעסיקה מעל 700 עובדים בישראל במרכז החברה ברעננה. 

סאפ נכנסת לראשונה לעולם ניתוח התוכן ומכאן שמדובר על שינוי מגמה מבחינתה. באשר לכך שחברה ישראלית נבחרה על ידי סאפ העולמית, מדובר בהוכחה לכך שבתחום ניתוח התוכן ישראל ממוקמת בקדמת הטכנולוגיה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר