בשורה רעה לאובר בלונדון: בסוף השבוע הודיעה רשות התחבורה בבירת בריטניה כי לא תחדש את רישיון הפעולה של החברה שיפוג בסוף החודש. ראש עיריית לונדון, סאדיק חאן, תמך בהחלטה והביעה עמה הזדהות.
בלונדון נרשמו לא פחות מ-3.5 מיליון משתמשים בשירות אובר שפועל שם באמצעות 40 אלף נהגים. גם מבתי המשפט בבריטניה החברה לא שבעה נחת. רק לפני מספר חודשים נפסק שם שנהג שמשתמש בשירותי החברה למעשה נחשב כעובד שלה ולכן החברה חייבת בתשלומי הטבות סוציאליות לנהגיה – בניגוד גמור לרעיון עליו מבוססת החברה.
ב-7 שנות פעילותה החברה הצליחה לחדור לכ-500 ערים ברחבי העולם, להוריד את העומס בכבישים, להעלות את זמינות ההיסעים ולהוריד את מחירי המוניות בעשרות אחוזים. אובר צברה פופולאריות רבה בקרב עשרות מיליוני אנשים בעולם שהזניקו את שוויה, כך לפי ההערכות, ל-70 מיליארד דולרים בקירוב.
מנגד, החברה זוכה לביקורות נוקבות וממשלות בעולם מערימות עליה קשיים. בישראל, למשל, אין לחברה שום אפשרות לפעול במתכונתה המקורית, מכיוון שהחוק בישראל אוסר על בעל רישיון רגיל להסיע אדם בתשלום. האיסור הזה בישראל, באופן חסר תקדים בעולם, הוא איסור פלילי. לכן, עד שלא ישונה החוק, 'אובר ישראל' פועל כתחנת מוניות רגילה.
קרוב לוודאי שהחברה תערער על ההחלטה הזו של רשות התחבורה בלונדון וכך תהנה מ-21 ימי פעילות נוספים, עד שתינתן פסיקה סופית לערעור, אם אכן היא תערער.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו