מתבשמים לחג

רובנו מחזיקים יותר מבושם אחד - ושוק הבישום מעלה הילוך לקראת החגים • איפה תמצאו ניחוח בהתאמה אישית, כמה משקיעות החברות בפרסום, במיתוג ובאריזה וכמה עולה לכם התענוג הריחני • בדיקה על טעם ועל ריח

בושם לאישה, הרמס 425 ש' ל־50 מ"ל // בושם לאישה, הרמס. 425 ש' ל־50 מ"ל

רגע לפני החגים שוק הבישום מעלה הילוך. רק בחודש האחרון הושקו יותר מ־30 בשמים, והיד עוד נטויה. לפני ראש השנה ופסח חלה עלייה במכירות הבשמים, כחלק מרכישת מתנות למשפחה ולבני הזוג, אולם לדברי הקמעונאים והמשווקים, הישראלים אוהבים לפנק גם את עצמם בניחוח חדש לחג.  

בושם לגבר, רוברטו קוואלי. 299 ש' ל־100 מ"ל 

"הלקוחה הישראלית מעודכנת מאוד בכל החידושים וקוראת על הבשמים החדשים באתרים מרחבי העולם", אומרת דליה בר דוד, מנהלת ההדרכה ויחסי הציבור של "אלפא קוסמטיקה". לדבריה, "כמעט כל אישה מחזיקה כמה בשמים בבית - אחד לעבודה, אחד לערב, אחד לאירועים מיוחדים ועוד. גם הגברים כבר לא מחכים שבת הזוג תקנה להם בושם, אלא מחזיקים גם הם כמה בשמים, שאותם הם קונים בעצמם על פי טעמם והעדפותיהם למותגים ולניחוחות". 

בושם לאישה, גוצ'י. 379 ש' ל־50 מ"ל  

לשאלה אם לבשמים הממותגים על ידי סלבס, דוגמת שחקני כדורגל או זמרות, יש השפעה על המכירות, עונה בר דוד כי "תמיד היו ותמיד יהיו סלבריטאים שמוציאים בשמים, השאלה היא מי נשאר בסוף על המדף. בריטני ספירס, למשל, מוציאה בשמים כבר יותר מעשור, והם עדיין נמכרים יפה. גם המותג על שמה של אליזבת טיילור, שכבר לא בחיים, עדיין עובד יפה, ועכשיו מושק בושם חדש שלה כי היא נחשבת לאייקון".

בושם לאישה, דונה קארן. 229 ש' ל־50 מ"ל 

יש בשמים שמחכים להם ויש באזז סביבם - למשל, בשמים של בתי האופנה הגדולים כגון ג'יבנשי, קנזו, גוצ'י, רוברטו קוואלי ובולגרי. אחד הבשמים לגבר שנחשב למסקרן ביותר הוא של מותג היוקרה הניו־יורקי COACH, בהיותו הניחוח הראשון לגבר היוצא משערי בית האופנה. גם בבושם החדש של מארק ג'ייקובס גילה הקהל עניין חודש לפני צאתו, אולי בשל צורת האריזה - של תיק אופנתי. "הרבה מחשבה וכסף מושקעים באריזה, ולצורת הבקבוק יש אמירה", מסבירה בר דוד ונותנת כדוגמה את "ג'נטלמן", הבושם החדש של ג'יבנשי לגבר, שמושק מחדש באותה אריזה (כמעט) כמו המקורית, שהושקה אי אז בשנת 1975. 

בושם לגבר, דולצ'ה וגבאנה. 347 ש' ל־100 מ"ל 

ואם מדברים על אמירה אישית, בשנים האחרונות מתחזק שוק בשמי הנישה בעולם - וגם בישראל. בבוטיק אינדיבידואל בתל אביב יש מגוון גדול של בשמי נישה, המאפשר לכל לקוח למצוא את הניחוח האינדיבידואלי עבורו. זו מגמה שמתעצמת, ולכן החלו בשנה האחרונה רשתות הפארם והמשביר לצרכן למכור בשמי נישה, אם כי במספר מצומצם. 

בושם לגבר, הוגו בוס. 319 ש' ל־100 מ"ל 

"היקף הבישום בבוטיק הוא רחב, עם יותר מ־40 ניחוחות שונים", אומרת מירב וענונו, מנהלת בוטיק "אינדיבידואל" ומנהלת קטגוריית בשמי הנישה בשסטוביץ. לדבריה, "מדובר במגמה החזקה והמעניינת ביותר כיום בעולם הצריכה בכלל ובעולם הבישום בפרט, שנוצרה בעקבות רצון מצד הדור החדש לייצר זהות עצמאית ייחודית ולהתנתק מהמוכר ומהצפוי. "היום יש הרבה אנשים שרוצים להתאים לעצמם את הבושם ומעוניינים בניחוח שיהיה מזוהה איתם ולא ניחוח שאפשר להריח אותו על הרבה אנשים. מדובר כאן בחזרה למקורות, כי בעבר היו בשמים שיוצרו אישית לאנשים מהמעמד הגבוה - למשל, לאנשי אצולה - ורק כשנכנסו מעצבי האופנה לתחום הפך הבישום  לנחלת הכלל. 

בושם לאישה, שאנל. 850 ש' ל־100 מ"ל

"היום מדובר בניחוחות עם חומרי גלם ייחודיים בריכוזים גבוהים, שמופצים במהדורות מצומצמות. ובאשר למחיר, בושם נישה אינו בהכרח יקר יותר. יש בשמים שמחירם 249 שקלים, ויש בשמים שעשויים להגיע עד 2,300 שקלים. במותגים הבולטים שיש להם ביקוש נמצאים המותג הקטלאני סנטי בורגס (Santi Burgas), מותג הבישום האיטלקי אקווה דה לנגה (Acqua delle Langhe) ומותג היוקרה אמואז' (Amuage), שבשמיו אהודים במיוחד על משפחות אצולה, נשיאים וגם פוליטיקאים". 

בושם לאישה, בולגרי. 369 ש' ל־50 מ"ל  

בושם לגבר, קוץ'.  299 ש' ל־100 מ"ל

בושם לאישה, טיירי מוגלר. 350 ש' ל־60 מ"ל  

בושם לגבר, ג'יבנשי. 349 ש' ל־100 מ"ל

בושם לאישה, איב סאן לורן. 269 ש' ל־50 מ"ל  

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר