גברים ישראלים כבר לא מסתפקים בטבעת הנישואין ופעמים רבות יתקשטו גם בצמיד (אחד או יותר), בטבעות ובשרשרת עם תליון מעניין.
אלעד לוי, משנה למנכ"ל קבוצת "רולטיים", המייבאת את מותג התכשיטים לגברים "תומס סאבו", הביא לפני כחודש לארץ את מותג התכשיטים לגבר "COMETE".
comete. מחיר: 590, ש'
"מדובר במותג איכותי עם מוצרים אנטי אלרגניים, העשויים מפלדת אל חלד וכסף טהור, שפונים לפלח שוק רחב ולא יקר. הבאנו קולקציה של כ־90 פריטים בעלות שבין 390-1,200 ש'", מפרט לוי.

טומי הילפיגר לרשת ג'קי או. מחיר: 405 ש'
לדבריו, "הקולקציה מורכבת מצמידים ושרשרות מעולם הספורט, עולם השיט, וגם מי שמחפש את המראה הקלסי והאלגנטי. רצינו לתת מענה לגברים אבל גם לנערים, שמגיל צעיר מחפשים לרכוש צמיד או שרשרת במחיר נגיש". לוי מצביע על כך שכיום יש יותר ויותר גברים שנכנסים לבד לחנות וקונים לעצמם, ולא מחכים שבנות הזוג ירכשו להם תכשיט לכבוד יום ההולדת או יום הנישואים.
לדברים מצטרף חיים מילר, הבעלים של "תכשיטי מילר", המשווקת את מותגי התכשיטים לגבר Borsari, ו־BARAKA. "הרבה יותר גברים כבר לא מסתפקים רק בבחירת שעון גדול, ספורטיבי ואופנתי, אלא שמים על יד אחת שעון אופנתי כשאת היד השניה מקשט לו צמיד", מתאר מילר, "זה התחיל מאמנים שונים, כמו למשל ראפרים בארה"ב, חלחל למעצבי האופנה ולמובילי דעה, ועכשיו גם לאדם ברחוב".
ALDO. מחיר: 99.90 ש'
לדברי שחל פלח, סמנכ"ל רויאלטי, "היו מי שהספידו את השעון היד המסורתי עם כניסתם של מכשירי הסלולר החכמים, אך השוק מעיד אחרת. רק בשנה האחרונה היתה עליה של 10% במכירות שעוני היד, וקיימות יותר חנויות למכירת שעוני יד מאשר חנויות למכירת שעונים חכמים.

רויאלטי, 3,150 ש'
"שעון היד הפך לתכשיט וסמל סטטוס, המציג את האופי והתכונות שאנחנו מייחסים לעצמנו. היום לגבר הישראלי יש יותר משעון יד אחד, שאותו הוא מתאים לסגנון הלבוש ולאופיו. הטרנדים בשעוני היד לגברים מציגים את החשיבות שבנראות השעון עבור הגברים, לצד הטכנולוגיות המתקדמות והפונקציונליות שבשעון, כך שלצד סגנון הרטרו האופנתי שמקבל צבעוניות לא שגרתית. השעון הוא חלק בלתי נפרד מהמלתחה של הגבר הישראלי, והוא מאפשר לו להציג את מי שהוא - במבט אחד".

מאניה ג'ינס, 39.90 ש'
על פי רונית ים, מעצבת תכשיטים ובעלת סטודיו "אמן" שתכשיטיה - למשל תליון הבומרנג שעונד גיא זוארץ - מככבים על משתתפי "הישרדות", גברים מעדיפים צמידים יותר משרשראות ולאחרונה מתפתחת מגמה נוספת: השתחררות מצמידים בגווני שחור וחום ועליה ברכישות של צמידים אדומים וצבעוניים, בשילוב אבני חן.

רונית ים, 310 ש'
תומר בן יוסף, מעצב ומבעלי מותג התכשיטים והאקססוריז "ASAF & TOMER", מספר כי "בשנה האחרונה שמנו לב שגברים רבים הביעו עניין בתכשיטים וחלקם אף הגיעו עם בת הזוג או במטרה לרכוש מתנה - ויצאו עם תכשיט ואפילו שניים לעצמם. כיום אנחנו משקיעים לא מעט זמן בפיתוח ליין הגברים הקיים של המותג, שמורכב גם מפריטים עדינים וגם משרשראות וצמידים מאסיביים".

GAS לנומרו, 670 ש'
שובו של הגורמט
ברשתות האופנה המקומיות והבינלאומיות מוצבים סטנדים שעליהם מספר מצומצם של תכשיטי גברים. לדברי אורן יפרח, בעלים משותף ומעצב ראשי של רשת "מאניה ג'ינס".
"בשנתיים האחרונות ראינו צורך ודרישה לתכשיטים בחנות", הוא אומר, "יש הרבה פתיחות והתעניינות החל ממעט לפני גיל הבר מצווה, שממשיכות בקרב נערים שמחפשים, למשל, צמידי חרוזים וצמידים עם אבנים שחורות שזורות בחוטי חבלים". גם בחורף נראה צמידים על ידיהם של הגברים, כשהטרנד שיחזור הוא צמידי הגורמט העבים. לדברי יפרח, "רואים את זה בבתי האופנה הבינלאומיים והטרנד מחלחל אלינו. בנוסף נראה יותר שרשראות מעל חולצות וסוודרים".

תומאס סאבו, 999 ש'
תכשיטי מילר, 640 ש'
ASAF & TOMER. מחיר: 169 ש'
הבורסה לתכשיטים, 1,990 ש'
מגנוליה, 169 ש'
פקטורי 54, 1,790 ש'
יהלומי פוזיילוב, 2,100 ש'
לוציאנה, 429 ש'
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו