תוכן איכותי באינטרנט: הכרח, לא מותרות

שירותי תוכן לכל דורש? חברת "כתבנית" קיימת רק שלוש שנים, אבל כבר מזמן הפכה להיות שם דבר אצל כל מי שחשוב לו לקבל שירותי תוכן איכותי. נכון להיום החברה מספקת כ-50 סוגי תוכן שונים והיד שם עוד נטויה...

צילום: //

הצורך בכתיבת כמויות גדולות של תוכן איכותי נולד ברגע שהובן כוחו של הפרסום ברשת. חברות גדולות וחברות קטנות - כולם רצו לדאוג שדווקא המוצר או השירות שלהם ימשוך את תשומת לב הגולשים, שכבר לא מסתפקים בתמונות יפות או בסרטוני וידאו. הגולשים של היום מחפשים מידע. הנראות עדיין חשובה, אבל למידע יש עליונות ברורה. אנחנו לא מסתפקים בלדעת שהמוצר שאנחנו קונים הוא הכי זול ואטרקטיבי. אנחנו רוצים לשמוע חוות דעת של אנשים אחרים, לקרוא ביקורות, להבין את מגוון השימושים ומצפים מהמוכר או מהספק לשכנע אותנו למה דווקא אצלו. למה דווקא נשכור עורך דין מסוים, נלך לרופא מסוים או נקנה מאכל כזה או אחר? כאן באים לשירות בעלי העסקים המספקים שירותי תוכן מקצועיים. או בשמם הנוכחי - חברות לכתיבת תוכן.

מצרכן תוכן - ליצרן תוכן

“יש לי ניסיון של קרוב לעשור בניהול חברות אונליין”, מגלה שאולי כהן, המנכ”ל של חברת התוכן ‘כתבנית’. בחברות הקודמות שניהלתי הייתי צורך המון תוכן - בעיקר בשביל לקדם אותן. לפני כשלוש שנים זיהינו צורך עסקי - והקמנו חברה נוספת שתספק שירותי תוכן לחברות שלא מעוניינות להעסיק כותב תוכן משלהן או מעוניינות בתוכן נוסף, שכותבי התוכן שלהן לא מסוגלים לספק. ברור ששירות כזה משתלם מבחינת העסקים הקטנים שזקוקים לכתבה או כמה כתבות בלבד בחודש, אבל מסתבר (ואת זה מוכיחים לקוחות רבים שלנו) שגם אתרי האינטרנט הגדולים ביותר מעדיפים להזמין תוכן מבחוץ.

“לדוגמא, חברת קידום אתרים גדולה יכולה לשלוח אלינו הזמנות של מאות מאמרים יום אחרי יום ולקבל אותם בחזרה אחרי מס’ ימים בלי איחורים, בלי תירוצים, כתובים ברמה גבוהה. זה מתאפשר בזכות עשרות כותבים מקצועיים שאנחנו מעסיקים, חלקם עובדים מהמשרדים של החברה וחלקם מפוזרים בכל העולם ועובדים מהבית. נכון להיום אנחנו אחת החברות הגדולות שיש בתחום. כתיבת תוכן בישראל זה תחום די פרוץ. אתה אף פעם לא יודע אם מאחורי אתר מרשים של כתיבת תוכן עומדת חברה שלמה, כמונו, או כותב תוכן בודד, שרוב הסיכויים שלא יוכל לעמוד בהתחייבויות שלו בפני לקוח גדול. המטרה שלנו להיות השם הראשון שעליו חושבים כשזקוקים לשירותי תוכן מקצועיים”.

מכתיבת פוסטים לפייסבוק עד כתיבת תסריטים

נכון להיום “כתבנית” מספקת לא פחות מ-40-50 סוגים של שירותי תוכן שונים, ביניהם: כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט, כתיבת תכני קידום מסחרי, כתיבת ביוגרפיות, כתיבת כתבות יח”צ, פוסטים שנונים לפייסבוק, כתיבת תוכן לאמנים, תוכן למשווקי שותפים, כתיבת קו”ח, מצגות, נאומים, פליירים וברושורים ואף כתיבת ספרים ותסריטים.

“התחלנו עם כ-30 סוגי תוכן שמיפינו על סמך הניסיון האישי והצורך הקיים ועם הזמן הוספנו, כי זיהינו צורך”, מסביר כהן ומוסיף: “לדעתי היום אנחנו מסוגלים לספק ללקוחות שלנו כ-80% מכל סוגי התוכן הקיימים. זה לא אומר שאם היום יגיע אלינו לקוח ויבקש מאיתנו לכתוב תוכן שאנחנו לא יודעים לכתוב, אנחנו ניקח את ההזמנה. המקצועיות מאד חשובה כאן ולכן נעדיף לסרב ללקוח כזה, אבל אם נקבל פניות דומות, נדע לזהות את הצורך, לגייס כותבים מקצועיים נוספים בהתאם ולהוסיף את השירות הזה לרשימת השירותים שאנחנו נותנים”.

תוכן איכותי - כרטיס ביקור שלך ברשת

אחד המקרים האלה, למשל זו כתיבה של עמוד “אודות” או עמוד הפרופיל לאתרי אינטרנט חדשים. ישנה חשיבות רבה שהטקסטים האלה יהיו כתובים בצורה נכונה, כי הם כרטיס הביקור של האתר, של החברה, המותג או בן אדם שעומדים מאחוריו. “היום אנחנו יודעים לספק את השירות הזה ולתמחר אותו נכון”, מפרט כהן. “לרוב התמחור של תוכן זה הוא גבוה יותר, כי אי אפשר לכתוב פרופיל או “אודות” ללא ראיון אישי עם הלקוח - כי את המידע האישי והמדוייק הזה אי אפשר למצוא באינטרנט. כמו כן, בדרך כלל מדובר במספר סבבי תיקונים מול הלקוח, עד שמקבלים טקסט מלוטש, מושלם וכמובן, מוכר”.

עוד שירות מעניין שמספקת “כתבנית” לציבור הרחב זו כתיבת ערכי ויקיפדיה והעלאתם לאוויר כולל כל הצד הטכני. “אנחנו מסבירים ללקוח מראש, שלמרות הכתיבה המקצועית והמאוזנת, אנחנו לא יכולים לדעת מראש, אם עורכי המיזם יאשרו את פרסום הערך”, טוען כהן. “זה משהו שתלוי בשיקול דעתם ובתוצאות ההצבעה במקרים של חילוקי דעות בין עורכי ויקיפדיה, אבל כמובן שאנחנו נעשה את כל מה שאפשר כדי לכתוב ולהעלות ערך ויקיפדיה בצורה שתענה על הסטנדרטים הכי גבוהים של עורכי ויקיפדיה”.

חברות שיווק, חברות קידום ובניית אתרים, גדולות וקטנות שמחפשות תוכן מקורי רב תוך פרק זמן מינימלי הן קהל היעד העיקרי של חברת “כתבנית” נכון להיום. מדובר בשירות שלא רק חוסך להן זמן, אלא בסופו של דבר חוסך את העלויות בלי לפגוע באיכות הטקסטים הכתובים וזה משהו שבתנאי השוק של היום לגמרי לא מובן מאליו.

אתר החברה: www.katvanit.co.il

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר