ממשלת גרמניה אימצה כללי אתיקה עבור מכוניות אוטונומיות, והראשון שבהם הוא הגנה תמידית על חיי אדם והעדפתם על פני פגיעה בחיות או גרימת נזק לרכוש.
בכך אומצו מסקנות דו"ח ועדה ממשלתית שהתבקשה לקבוע כיצד יש לתכנת מכוניות הנשלטות על ידי מחשבים. 14 מדענים ועורכי דין הציעו 20 כללים שכל יצרן רכב יחויב ליישם.
בין השאר קובעים הכללים כי אם תאונה היא בלתי נמנעת, אסור שהרכב יבחר את מי להציל - הוא לא יוכל, למשל, לבחור לדרוס אדם זקן כדי להציל ילד. לפי הכללים, אסור שהחלטות ייעשו על פי שיקולי גיל, מין, גזע, מוגבלות וכדומה.
עוד קודם לכן עבר בגרמניה החוק הדורש כי אדם ישב מאחורי ההגה בכל המכוניות ללא נהג, כך שיוכל להשתלט על הרכב ברגע שמתגלה בעיה.
כלל נוסף קובע כי יש להתקין במכוניות האוטונומיות מערכת מעקב, דוגמת "הקופסה השחורה" במטוסים, שתתעד את כל הצעדים שהובילו לתאונה, כך שיהיה ברור מי נהג בזמן התאונה ומי אשם בה - האדם מאחורי ההגה או המחשב. לפי הכללים, נהגים חייבים להיות בשליטה מלאה על המידע האישי שנאסף ממכוניתם. דרישה זו באה לוודא כי חברות הענק לא ישאבו מידע על מיקום וינצלו אותו למטרות פרסום, למשל.
אחד הכללים החשובים קובע כי נהגים עדיין יהיו האחראים אם הרכב האוטונומי ייקלע לתאונה, אלא אם כן היא תיגרם בגלל כשל מערכתי, ובמקרה כזה האחריות תוטל על היצרן.
לדברי שר התחבורה הגרמני, אלכסנדר דוברינט, "ועדת האתיקה עשתה כאן עבודה חלוצית ופיתחה את הקווים המנחים הראשונים בעולם לנהיגה אוטונומית. אנו ניישם את הכללים הללו".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו