עבודות התשתית ברכבת ישראל: בשביל זה עמדנו בפקקים

הסתיימו עבודות התשתית שגרמו לרבים שעות של עמידה בפקקים • ברכבת מפרטים אלו עבודות התבצעו • תנועת הרכבות שבה לסדרה, נוסעים יזכו לפיצוי בעקבות סגירת התחנות

תנועת הרכבות שבה לסדרה. עבודות הרכבת בתחנת הרצליה // צילום: פייסבוק רכבת ישראל Online

תנועת הרכבות במקטע תל אביב - בית יהושע, אשר הופסקה זמנית לצורך עבודות חיבור הקו המהיר לירושלים, שבה לפנות בוקר לסדרה, זאת לאחר שכל העבודות שתוכננו הושלמו תוך עמידה בזמנים.

שחר איילון, מנכ"ל רכבת ישראל, הסביר את הסיבה לעצירת תנועת הרכבות: "לצד העבודה בתחנת הרצליה וחיבור התשתית להפעלת הקו המהיר לירושלים, ביצענו גם בדיקות למסילות שכבר הונחו בקו ובפעם הראשונה נסעה עליהן רכבת מטען. אנו נערכים גם לקליטת הקטר החשמלי הראשון שעתיד להגיע  לנמל חיפה בקרוב. אני מבקש להודות לציבור הנוסעים על ההבנה והסבלנות בימים אלה".  

תנועת הרכבות שבה לסדרה. עבודות הרכבת בתחנת הרצליה // צילום: פייסבוק רכבת ישראל Online

העבודות במקטע שנסגר לתנועה כללו את הקמת התשתית המסילתית ותשתית החשמל לרכבות החשמליות בקו המהיר לירושלים, במרכזן פירוק והרכבה מחדש של המסילה תוך שינוי התוואי, וכן הכנה להטמעת מערכת הפיקוד והשליטה לרכבות המתקדמת העולם. בו בזמן, שופצה תחנת הרצליה למען הנוסעים. הוחלפו בה שערי המעבר, חודשו תאי השירותים ואלמנטים רבים  ברציפים.

רכבת ישראל הציבה לטובת הנוסעים שאטלים שהסיעו את נוסעי הרכבות לתחנות אליהן היו מיועדות הרכבות להגיע. במהלך ימי הסגירה חילקה רכבת ישראל 'צ'ופרים' לנוסעים, כדוגמת קרטיבים.

ברכבת שבים ומזכירים ללקוחות בעלי כרטיס תקופתי (גמיש 7, גמיש 30) שהינו בתוקף בזמן סגירת המקטע ושאחת או יותר מהתחנות הסגורות נכללות בו, כי הם זכאים לפיצוי שיינתן בהארכת תוקף הנסיעה, בהתאמה למספר הימים בהם כרטיס הנסיעה היה בתוקף ומקטע הנסיעה היה סגור. הפיצוי ייטען אוטומטיות במכונות הכרטוס או בקופות עד ליום לאחר סיום תוקף הכרטיס.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר