המשטרה נאבקת ביצאניות בחולון

אחרי מתחם הבורסה: פועלת למיגור התופעה מאזור התעשייה, בין השאר גם כדי להגן על היצאניות ממקרי אלימות • מנהלת המטה למאבק בסחר בנשים: "הדרך היחידה להילחם בתופעה - הפללת הלקוחות"

למצולמות אין קשר לתוכן הידיעה // צילום: טל כהן // למצולמות אין קשר לתוכן הידיעה // צילום: טל כהן

משטרת מרחב איילון החלה במאבק שמטרתו למגר את תופעת הזנות ברחובות שבאזור התעשייה בחולון. זאת בעקבות תלונות רבות של בעלי עסקים ונשים שעובדות באזור, וכן לנוכח האלימות שחוות היצאניות. 

באזור גוש דן מתקיימת כיום התופעה בעיקר באזור חוף תל ברוך ובתחנה המרכזית בתל אביב. אזור המרובע של רחובות הסדנה, הפלד והמלאכה בחולון הפך בשנים האחרונות לאזור הפעילות של הזונות. בתקופה האחרונה החלו בעלי העסקים להתלונן במשטרה על כך שהעיסוק בזנות ליד בתי העסק שלהם בשעות הלילה גורם להם למטרד. "כל בוקר אני מגיע לבית העסק שלי ובחצר אני מוצא קונדומים משומשים ומגבונים", אומר י', בעל עסק במקום שחשש להזדהות. עוד הוסיף: "אם עובדת שלי נשארת אחרי 20:00 בעבודה, מישהו חייב ללוות אותה, אחרת כל אחד שעובר עם הרכב פה מציע לה הצעות מיניות. רק השבוע היה מקרה אחד, שבו השוטר הקהילתי נאלץ לקחת צעירה שעובדת באזור לצומת חולון, לאחר שהיא יצאה ב־20:30 מהעבודה וגברים במכוניות החלו להציק לה מינית".

בדומה לפעילות שביצעו באזור הבורסה ברמת גן, והביאה להפסקת פעילות היצאניות בסביבה, החלה לאחרונה משטרת מרחב איילון בפעילות אינטנסיבית באזור התעשייה בחולון, וזאת גם לשם הפסקת האלימות נגד היצאניות. בשלושת החודשים האחרונים לבדם אירעו עשרה מקרים שבהן נפגעו יצאניות מאלימות קשה ונזקקו לאשפוז. מקרים אלה לא כוללים את מעשי השוד הרבים והתקיפות הקלות שמהן הן סובלות. 

רס"מ איציק בנבנישתי, השוטר הקהילתי של אזור התעשייה, החל לפעול בכמה מישורים. הראשון: הפעלת סעיף החוק של מטרד לציבור לשם עיסוק בזנות. בשבוע האחרון עוכבו לחקירה עשר יצאניות, שחלקן הבטיחו שלא יחזרו עוד לאזור. בד בבד, רס"מ בנבנישתי פועל גם נגד צרכני הזנות וחילק לאחרונה 31 דו"חות ללקוחות שהגיעו ברכביהם וחסמו את האזור. 

ויש תוצאות: אם לפני שבוע נצפו באזור התעשייה בחולון כ־20 יצאניות, השבוע ירד המספר לכמה יצאניות בודדות. 

עו"ד אביטל רוזנברגר־סרי, מנהלת המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות, אמרה אתמול ל"ישראל היום": "מדי כמה חודשים המשטרה מגרשת את הנשים בזנות ממקום למקום, מת"א לחולון ומחולון לחצר אחורית של מישהו אחר. דחיקת הנשים השקופות לשוליים וגירושן לא יפתרו את בעיית הזנות בישראל. הדרך היחידה להילחם בתופעה היא להפליל את הלקוחות ולתת לנשים בזנות הזדמנות אמיתית לחיים אחרים - לשיקום, ויפה שעה אחת קודם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר