הכירו את הרולר שישאיר אבק להוברבורד

מהנדס סיני שלמד בארה"ב היה בהלם כשראה לראשונה סגווי בקמפוס • "תהיתי אם אפשר להקטין את הכלי הזה למשהו שלובשים" • אחרי שלוש שנות פיתוח, יפתח הפרויקט השאפתני בחודש הבא למשקיעים

"כמו רולרבליידס ממונעים". הבליז-וויל בפעולה // צילום: Blizwheel ,
"כמו רולרבליידס ממונעים". הבליז-וויל בפעולה // צילום: Blizwheel

עד לפני שנים בודדות, המחשבה לשוט ברחבי העיר על גבי סקייטבורד ממונע נשמעה כמו סצנה מטרילוגיית סרטי "בחזרה לעתיד", עד שההוברבורדים החלו לדהור לאורך כל מדרכה פנויה. כעת נראה שבעוד זמן לא רב, נזכה לראות את ה"בליז-וויל" מתגלגלים ומחליפים את ההוברבורד. 

לאו ליו, צעיר סיני שהיגר לפלורידה, ארה"ב לצרכי לימודים, סיפר למגזין פורבס כי הגה את רעיון הבליז-וויל לראשונה כשראה את האב הקדמון של ההוברבורד, הסגוואיי: "למדתי הנדסה תעשייתית באוניברסיטת פלורידה, ויום אחד ראיתי קבוצה של אנשים שטים ברחבי הקמפוס על גבי גלגלים ענקיים", נזכר ליו בפעם הראשונה את "מכונת ההתניידות האישית", כפי שהוא מכנה את הסגווי, "חשבתי לעצמי שזה ממש מגניב אבל זה קצת גדול ומגושם". 

הגיע מסין ללמוד בפלורידה. לאו ליו // צילום: Blizwheel

ליו, שגדל בשנות ה-90 בדרום סין והיה חובב רולר-בליידס מושבע, תהה האם יוכל להקטין את הטכנולוגיה הזו עד לרמה שניתן יהיה "לנעול" את הסגווי על הרגליים. כעת, ואחרי שלוש שנות עבודה ופיתוח, ליו כבר מוכן להשיק את הגדג'ט המהפכני עם מעט עזרה ממימון המונים.  מימון ההמונים לפרויקט השאפתני יתחיל בחודש ספטמבר הקרוב, ועלות זוג בליז-וויל צפוי לנוע בין 300 ל-800 דולר, תלוי בדגם.  

 

"רולר שאפשר לרדת ולעלות אתו במדרגות"

הבליז-וויל הוא למעשה גרסא ממונעת של הגלגליות הותיקות: לצד המשטח עליו מונחת הרגל מותקן גלגל אלומיניום בקוטר 23 ס"מ. בסוליית המכשיר מותקנים שלושה גלגלים קטנים נוספים. החלק הקשה ביותר, לטענת ליו, היה למצוא מנוע מספיק קטן אך מספיק עצמתי שניתן יהיה להתקין בתוך הבליז-וויל. אחרי שניסו יותר משישה מנועים שלא התאימו לדרישותיהם, החליטו פשוט לבנות מנוע משלהם: "הגלגל הגדול הוא המנוע עצמו. בתוכו הצלחנו להכניס את כל שאר הרכיבים, הסוללה, החיישנים וכו'".  

הבליז-וויל מבפנים // צילום: Blizwheel

הדבר הכי חשוב למפתחי הבליז-וויל היה להשאיר את המכשיר נייד ככל האפשר. האבטיפוס שוקל 2.7 ק"ג בלבד (עבור כל רגל) וכעת הם מקווים להוריד את משקל הבליז-וויל על ידי שינוי החומרים מהם בנויים הגלגל ומשטח הרגל. להבדיל מהסגווי או ההוברבורד, הבליז-וויל נשלט על ידי שלט המחובר לאצבע הרוכב. לדברי ליו, הבליז-וויל יכול להגיע למהירות של 24 קמ"ש בתנאי כביש אופטימאליים. "אנחנו מאמינים שזה אחד מכלי הרכיבה הממונעים הקטנים בעולם", אומר ליו, ומסביר שהבליז-וויל הם הכלאה של הליכה וגלישה, ומוסיף כי את הגלגליות הממונעות לא יצטרכו הרוכבים להוריד על מנת לעלות או לרדת במדרגות.  

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר