הרובוט היעיל ימפה את הבית שלכם – וימכור את המידע לענקיות המידע גוגל ואמזון • מנכ"ל iRobot: "המידע יימכר רק אם הלקוחות יסכימו לכך"
חברת iRobot, יצרנית השואב הרובוטי רומבה מקווה למכור את המידע שאוספים הרובוטים כשהם מבצעים מיפוי של הבתים בזמן הניקוי. רוכשים פוטנציאליים של המידע יכולים להיות אמזון, אפל וגוגל. כך אמר מנכ"ל החברה, קולין אנגל לסוכנות רויטרס.
המיפוי המעודכן של רצפת הבית מאפשר למצלמות אבטחה ולמדחומים חכמים לשפר את החיישנים ולפעול בצורה יעילה יותר.
"תמיד נבקש רשות". קולין אנגל, מנכ"ל איי-רובוט // צילום: רויטרס
"יש מערכת שלמה של דברים ושירותים שהבית החכם יכול לספק ברגע שיש לך מפה עשירה במידע על הבית, שהבעלים הסכים לשתף אותם", אמר אנגל בראיון. לדבריו, החברה מתחשבת בפרטיות של לקוחותיה, וגם דואגת לאבטחה שלהם. "תמיד נבקש רשות אפילו רק כדי לשמור את המידע של המיפוי", אמר אנגל. "כרגע, iRobot בונה את המפות כדי לאפשר לשואב הרובוטי לנקות את הבית בצורה יעילה ואפקטיבית. בעתיד, אם תרשו, המידע הזה יאפשר למכשירי הבית החכם לפעול בצורה טובה יותר".
השואבים הרובוטיים נמצאים בשוק כבר משנת 2002, והדגמים משנת 2015 והלאה מבצעים מיפוי של הבית באמצעות מצלמות וחיישנים, ותוך שימוש באפליקציה אלחוטית הקשורה לאינטרנט. השואב הרובוטי משתמש במפות כדי להימנע מהתנגשות ברהיטים או בחפצים המונחים בקביעות על שטח הניקוי. בחודש מארס השואב של iRobot כבר שולב בסייען הקולי של אמזון "אלכסה". לדברי המנכ"ל הוא הסכמים עם אמזון, אפל וגוגל יושגו במהלך השנתיים הקרובות. החברות לא הגיבו על הידיעה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו