השחקן זוכה האוסקר מרטין לנדאו הלך לעולמו בגיל 89. מרטין התפרסם בזכות סדרת הטלוויזיה "משימה בלתי אפשרית" משנות ה־60 והשתתף בעשרות סרטים וסדרות במהלך הקריירה המפוארת שלו.
לנדאו, שנולד למשפחה יהודית בברוקלין ב־1928, החל את דרכו המקצועית כמאייר ב"ניו יורק דיילי ניוז" ופנה למשחק באמצע שנות ה־50. הוא זכה להצלחה ראשונית לאחר שגילם תפקיד משנה בסרט "מזימות בינלאומיות" של אלפרד היצ'קוק, ולאחר שלא הצליח לפלס את דרכו לפסגה בהוליווד, עבר לטלוויזיה.
לנדאו אמנם דחה את תפקיד מיסטר ספוק ב"מסע בין כוכבים" (שהלך בסופו של דבר ללאונרד נימוי), אך הפך לכוכב בזכות תפקידו כאשף התחפושות רולין האנד בסדרה "משימה בלתי אפשרית" שעלתה לשידור ב־1966.
הוא עזב את הסדרה המצליחה בחלוף שלוש שנים, התקשה לשמר את המומנטום והקריירה שלו נתקעה. שנים ארוכות השתתף בסדרות טלוויזיה שונות (רשימה חלקית כוללת את "אזור הדמדומים", "רצח במשיכת קולמוס", "אלפרד היצ'קוק מציג" ו"קולומבו"), עד שבסוף שנות ה־80 הציעו לו וודי אלן ופרנסיס פורד קופולה תפקידים עסיסיים בסרטים "טאקר: האיש והחלום" (קופולה) ו"פשעים ועבירות קלות" (אלן).

עם וודי אלן ב"פשעים ועבירות קלות"
תפקידים אלה ארגנו לו שתי מועמדויות לאוסקר. ב־1994 קיבל לנדאו מועמדות נוספת עבור תפקיד המשנה שלו כאייקון האימה בלה לוגוסי ב"אד ווד", של טים ברטון. הפעם הוא גם זכה. בשנים שלאחר מכן נטל חלק בסרטים רבים, ובהם "סיטי הול", "החיים בשידור חי", "מג'סטיק", "תיקים באפלה" ו"ההימור האחרון".
מכה כואבת נוספת ניחתה אתמול על עולם הקולנוע עם מותו של במאי האימה המשפיע ג'ורג' רומרו, שמת בגיל 77 לאחר מאבק בסרטן ריאות.
רומרו, שנחשב ל"אבא של סרטי הזומבים", נולד בניו יורק ב־1940 וביים את סרטו הראשון, "ליל החיים המתים", ב־1968. הסרט, שהופק בתקציב זעום (ושהתהדר בשחקן שחור בתפקיד הראשי - דבר חריג בימים ההם), חולל מהפכה בז'אנר האימה, הפך עם השנים ליצירת פולחן והוליד סדרה של סרטי המשך אייקוניים לא פחות (ובהם "Dawn of the Dead" ו"Day of the Dead").
עם היוודע דבר מותו של רומרו הוצפו הרשתות החברתיות בהספדים של במאים שהושפעו ממנו ושראו בו מנטור, ובהם אדגר רייט (שסרטו "מת על המתים" הוא הומאז' ל"ליל החיים המתים"), גיירמו דל טורו, זאק סניידר וג'וס ווידון. הבמאי אלי רות' ("הוסטל") כתב כי "רומרו המציא את הזומבי המודרני", ואילו הבמאי ג'יימס גאן ("שומרי הגלקסיה") צייץ כי רומרו הוא זה שגרם לו לרצות לעשות סרטים.
אמן האימה סטיבן קינג, שעבד עם רומרו על אנתולוגיית האימה "Creepshow" ועל העיבוד הקולנועי של "הצד האפל", כינה את רומרו "השותף היצירתי האהוב עלי וחברי הטוב" ונפרד ממנו במילים: "ג'ורג', אף פעם לא יהיה עוד מישהו כמוך".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו