על פי הנתונים של חברת EBAY העולמית, ישראל מדורגת בין 15 המדינות שקונות הכי הרבה באינטרנט, ואם לדייק, היקף הקניות של הישראלים מדורג במקום השלישי בעולם. אם נמשיך לנבור בנתונים, נגלה נתונים מפתיעים נוספים האומרים כי אחד מתוך 9 ישראלים מבצע רכישה אונליין באחד מאתרי המסחר המובילים ושיעור הקניות צומח משנה לשנה.
אבל למרות הנתונים הגבוהים, רבים עדיין מסתבכים עם רכישות אונליין. תתפלאו לדעת שגם אנשים ממעמד סוציו-אקונומי גבוה נכנסים עדיין לאתרי מסחר שונים ומוצאים את עצמם מבולבלים בגלל ההיצע הרב, והם מקבלים תחושה שהם לא בדיוק “בבית”. נכון אמנם שחברות איביי, אמזון ועלי-אקספרס מציגות ממשקים ידידותיים שנחשבים לטובים ביותר ומספר הקונים באתרי המסחר הוא גבוה, אבל מה בכל זאת גורם להם לסגור את המסך ולגשת לקניון? אז יצאנו לבדוק.
חגית רוזנטל, בת 36 המתגוררת בראשון לציון, אם ל-2 העובדת בסוכנות ביטוח, מכירה היטב את זירת האונליין, אבל עדיין לא חשה בנוח לרכוש באתרי מסחר גדולים. “הייתי מעדיפה לרכוש באתר המציע שירות לקוחות בעברית ובכלל טקסטים בעברית שיאפשרו לי לחוש בנוח. כאילו שיש לי מספר טלפון ישראלי שאוכל ליצור קשר ולברר פרטים אודות ההזמנה שלי”, מסבירה רוזנטל ומוסיפה, “אז כן, נכנסתי כמה וכמה פעמים, הזמנתי פריטים זולים יחסית, וכאשר ראיתי מוצר שהעלות שלו מעל 100$ קצת נרתעתי לרכוש”.
גם עבור אלון מזרחי, צעיר המתגורר במרכז תל אביב ועוסק בתחום הקמעונאי, אתרי מסחר מהווים קושי עבורו. הוא אינו מעוניין מסיבות אישיות לפתוח חשבון פייפאל, הוא לא מחזיק בכרטיס אשראי בין-לאומי, ולכן לא יכול לבצע רכישות באתרי מסחר גדולים.
רבים יוכלו להזדהות עם הדברים של רוזנטל ומזרחי, אולם הנתונים מראים כי בכל שתי שניות מתבצעת רכישה בישראל דרך איביי. בין המוצרים הפופולריים לרכישה אנו רואים דווקא כי הנמכרים ביותר הם סמארטפונים, אביזרים וכיסויים לניידים, מטענים, מוצרי ספורט וכו’. אמנם נכון שטלפונים סלולריים כדאי לרכוש, ובל נשכח את הדילים הלוהטים אשר חותכים את המחיר באחוזים גבוהים מהארץ, אולם עדיין רבים מסתבכים עם רכישות אונליין ברשת בשל סיבות די דומות כמו - שירות לקוחות שאינו בעברית, תוכן האתר אינו בשפה העברית, כרטיס אשראי שאינו בינלאומי וסיבות מגוונות נוספות.
הכירו את השילוש הקדוש - אתר בעברית, שירות לקוחות ישראלי ותשלום גמיש
הראשונים שהזדהו עם הקושי של ישראלים לבצע רכישות אונליין ברשת הם דווקא מייסדי “צ’יפי - קניות ברשת”, אשר הקימו אתר המרכז את שלושת אתרי המסחר המובילים תחת קורת גג אחת. מטרת מייסדי החברה היא להנגיש לצרכן הישראלי את אתרי המסחר ולאפשר לו ליהנות מכל העולמות. כיום, גם חגית רוזנטל מראשון לציון, ובעצם כל מי שחשש עד כה, יוכלו לרכוש מוצרים ללא שום היסוס. האתר מציע את הדילים השווים ביותר של איביי, אמזון ועלי-אקספרס וכל זאת בבעלות ובפיקוח ישראליים לגמרי. אם תתקשרו לשירות הלקוחות של החברה תדברו עם נציגים ישראלים שיבדקו מה סטטוס ההזמנה.
אם לא די בזאת, באתר צ’יפי תוכלו לרכוש ולהזמין משלושת אתרי המסחר המובילים ולשלם במקום אחד, והדבר המפתיע הוא שאין צורך כלל בחשבון פייפאל, פשוט משלמים דרך כרטיס אשראי שלא חייב להיות בינלאומי. האתר מעדכן כמובן מפעם לפעם מוצרים חדשים המתאימים במיוחד לדרישות הצרכן הישראלי, כך שלכם לא נותר אלא ליהנות מקניות חווייתיות ומהנות.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו