מה הוא קופץ? וולוו המומה, האוטונומית לא מזהה קנגורו

החברה יצרה מערכת מיוחדת לזיהוי חיות גדולות בכביש, אך באוסטרליה היא לא מצליחה להתמודד עם חיית הכיס המפורסמת

קנגורו. "הניתור שלו מבלבל" // צילום: GettyImages

מפתחי המכונית האוטונומית של וולוו נתקלו באתגר דו־רגלי וקופצני במאמציהם לשנות את פני התחבורה באוסטרליה. החברה יצרה מערכת מיוחדת לזיהוי חיות גדולות בכביש, אך באוסטרליה היא לא מצליחה להתמודד עם חיית הכיס המפורסמת הקנגורו, בגלל האופן המיוחד שבו היא נעה.

דיוויד פיקט, בכיר בצוות הפיתוח, אמר לתקשורת המקומית כי הקפיצות של הקנגורו מבלבלות את המערכת, משום שנקודת ההתייחסות שלה היא תמיד הקרקע. בזמן הניתור, החיישנים למעשה לא יכולים למדוד את המרחק האמיתי של המכונית מחיית הכיס. 

"כשהקנגורו באוויר, הוא נראה רחוק יותר, ואז הוא נוחת והוא נראה קרוב יותר", אמר פיקט. הוא הוסיף כי הצעד הראשון בפתרון הבעיה הוא לגרום למערכת לזהות קנגורו כחיה עם מאפיינים מיוחדים, כפי שלימדו את המערכת על בני אדם. "המערכת יודעת לזהות בני אדם לפי דפוסי ההליכה שלהם, כי הרי יש סוגים שונים של בני אדם - נמוכים, גבוהים, כאלו שלובשים מעילים וכדומה. לכן, צריך ללמד את המערכת לזהות את הקנגרו לפי הדפוסים המיוחדים של תנועתו", אמר. על פי דו"ח של חברת ביטוח באוסטרליה, בשנת 2016 הקנגורו גרם ל־90 אחוזים מכל התאונות באוסטרליה שבהן היו מעורבות חיות, יותר תאונות מכל חיה אחרת. המערכת נוסתה תחילה בשבדיה, מדינת האם של החברה, והצליחה להתמודד שם עם החיות, כמו איילים מסוגים שונים, אך אוסטרליה היא סיפור אחר לגמרי.

אך בחברה אופטימיים ומתכננים להשיק את הדגם הראשון של המכוניות האוטונומיות כבר ב־2020, אחרי שהבעיות יטופלו. לדבריהם, אתגר הקנגורו הוא חלק טבעי מתהליך הניסוי והטעייה שעוברת המערכת בשלבי הפיתוח שלה. 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר