חברת הצ'ארטר היוונית נאוס, שהטיסה את לקוחות סיטונאית התיירות חופש ותעופה שנסגרה שלשום, הודיעה אתמול לסוכני הנסיעות בישראל כי היא עובדת עם אחד הסיטונאים המובילים בענף התיירות כדי למצוא פתרון להפעלת הטיסות מישראל למילאנו ולוורונה כסדרן.
כל זאת כדי לכבד את ההזמנות הקיימות אשר בוצעו באמצעות חברת חופש ותעופה.
עיקר פעולתה של חברת חופש ותעופה של גדעון בן־דורי היתה רכישת טיסות צ'ארטר ליעדים באיטליה וביוון ושיווקן לסוכני נסיעות.
חלק קטן מאוד מפעילותה נשען על התקשרות ישירה מול הצרכנים, ורוב פעולותיה היו מול סיטונאי תיירות. ההודעה על סגירת המשרד שלשום הפתיעה את מרבית הסוכנים וספקי חבילות הנופש, שרכשו ממנה מקומות על טיסות ושיווקו חבילות שכוללות טיסות שארגנה החברה. חברת נאוס הפעילה אתמול את טיסה 1814 מוורונה, וגם טיסה 1815 הבוקר לוורונה תצא כמתוכנן. שאר הטיסות של חברת התעופה נאוס, המופעלות באמצעות סיטונאי תיירות אחרים, מתוכננות להתקיים כסדרן.
לפי החוק בישראל, במקרים כאלה המארגנים וסוכני הנסיעות מחויבים לפעול למציאת חלופות או ליצירת פתרונות משותפים שיאפשרו את הפעלת הטיסה. גם אם ספק נקלע לקשיים, סוכנות הנסיעות היא שהתחייבה בפני הלקוח לתת שירות, והיא מחויבת לספקו.
לפי הערכות בענף התיירות, אלפי נוסעים הזמינו טיסות לקיץ באמצעות חופש ותעופה, והחברה חייבת סכומים שונים לכמה ספקים. קבוצת הדקה ה־90 מפעילה חדר מצב עבור לקוחות החברה שנותרו בחו"ל כדי למצוא בהקדם חלופות להחזרתם ארצה.
לקוחות שטרם יצאו מישראל והאפשרות המוצעת אינה תואמת את ציפיותיהם, יקבלו את כספם בחזרה.