השביתה ב"כלל": הלקוחות מאבדים סבלנות, ההנהלה ביקשה לפתוח במו"מ

יו"ר ועד העובדים: "המצב הנוכחי לא מועיל לעובדים, לשם של החברה, להנהלה וללקוחות" • לקוח שהגיע למשרדי החברה איבד עשתונות, צעק על הצוות ושבר אגרטל

עובדי "כלל" השובתים במשרדי החברה, היום // צילום: ועד עובדי "כלל"

שמונה ימים אחרי שעובדי חברת הביטוח "כלל" פתחו בשביתה, נראה כי ההנהלה מתחילה להראות סימני נכונות להיענות לדרישות השובתים. הנהלת החברה, בה מבוטחים מאות אלפי לקוחות שכבר שבוע אינם מקבלים שירות או תשלום תביעות, ייצרה קשר עם ועד העובדים בבקשה לשבת למשא ומתן על תנאי ההסכם הקיבוצי, שבגינו יצאו עובדי החברה למאבק. 

לקראת הצהרים יתכנסו חברי הועד והנהלת החברה בניסיון להגיע להסכמות על בעיקר בנוגע לפערים בין דור א' לדור ב' ובנוגע לתנאי הרווחה של העובדים. גורם המעורה במאבק בין הצדדים מסר כי הצדדים "ישבו למשא ומתן עד שיצא עשן לבן". מאידך, נשמעו טענות לפיהן ההנהלה ביקשה לשבת למו"מ כדי שהועד ימשוך את הבקשה שלו מבית הדין לעבודה להכריז על סכסוך עבודה.

נראה כי הלחץ על ההנהלה לשבת למו"מ עם השובתים מגיע דווקא מהלקוחות: הבוקר (שני) הגיע לקוח של חברת הביטוח שלא קיבל שירות שבוע שלם בעקבות השביתה. הלקוח הגיע למשרד בפעם הרביעית בניסיון להסיר את השיעבוד מרכבו על מנת שיוכל לבצע פעולת מכירה. אחרי שהתברר לו שגם היום לא יקבל שירות, איבד את הסבלנות, קילל וזעם על הצוות והשליך על הרצפה אגרטל פרחים. 

הלקוח איבד עשתונות וניפץ אגרטל 

"אני שמח על שינוי המדיניות של ההנהלה", אמר מראש ועד העובדים רוני רז והוסיף: "אני רק מקווה שתגובת ההנהלה לא באה בעקבות העתירה לבית הדין לעבודה, אלה ממקום אמיתי בניסיון למצוא פתרון לזכויותיהם של אלפי עובדי 'כלל ביטוח'. המצב הנוכחי לא מועיל לעובדים, לשם של החברה, להנהלה וללקוחות. עובדי כלל ביטוח הוכיחו שהם חזקים, מאוגדים ומוכנים להמשיך להילחם על זכויותיהם".

גם ביום השמיני של השביתה מתקבלת תמיכה מההסתדרות: "לעובדי כלל יש גב מלא של ההסתדרות, אנו נמשיך לתמוך במאבקם על זכויותיהם עד שנחתום על הסכם קיבוצי שמכבד את העובדים" הוסיף ארנון בר דוד יו"ר הסתדרות 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר