אל על. טענות ליחס מפלה // צילום ארכיון: יוסי זליגר

תביעה נגד אל על: קנו "ביזנס" - אבל בת הזוג הועברה ל"תיירים"

לאו דווקא "הכי בבית בעולם" • התובעים דורשים 90 אלף שקלים מחברת התעופה • לדבריהם, אל על לא התחשבה בחרדת הטיסות של בן הזוג

גם כרטיס טיסה למחלקת עסקים באל על, שנקנה חודשיים לפני הטיסה, ככל הנראה לא מבטיח מקום ישיבה במחלקה, במיוחד אם לטיסה מגיע אדם אחר שבחברת התעופה הלאומית חפצים ביקרו. 

כך עולה מתביעה על סך 90 אלף שקלים שהוגשה בימים האחרונים לבית משפט השלום בתל אביב נגד חברת אל על, זאת לאחר שלטענת בני זוג מאזור המרכז, הם חוו השפלה מצד החברה. לטענתם, מנהל הטיסה אף איים עליהם שלא ידברו עם האדם שקיבל את מקומם בטיסה, אחרת יזמינו להם משטרה.

במארס השנה קנו בני זוג בשנות ה־40 לחייהם ממרכז הארץ שני כרטיסי טיסה לאמסטרדם. מאחר שהבעל סובל מחרדת טיסה, הם העדיפו לשלם הרבה יותר כסף, וקנו כרטיסי טיסה למחלקת עסקים. 

בטיסה הלוך בני הזוג אכן טסו במחלקת העסקים. כעבור שלושה ימים, כאשר סיימו את הטיול באמסטרדם, הם הגיעו לדלפק אל על בשדה התעופה, ושם אחד מעובדי החברה פנה אליהם ואמר כי בשל רישום יתר הם מפרידים בין בני הזוג. הוחלט להשאיר את הבעל במחלקת עסקים, אך אשתו הועברה למחלקת תיירים.

בני הזוג ההמומים טענו כי לא ייתכן שיפרידו ביניהם. הם התחננו, בשל מצבו של הבעל, שיאפשרו להם לטוס יחד, אולם נציג החברה אמר להם כי "אין מה לעשות, כך החברה קבעה". בינתיים הנוסעים האחרים, שהתעכבו בתור, צעקו על בני הזוג, ובסופו של דבר הם עלו לטיסה. על פי התביעה, מנהל הטיסה דרש מהם שלא לשוחח עם האיש שקיבל את מקומה של האישה במחלקת העסקים, ואיים עליהם כי הוא יזמין להם משטרה.

במהלך הטיסה התברר כי האדם שקיבל את המושב הוא לקוח מועדף באל על, שקנה את הכרטיס יום קודם. במהלך הטיסה חווה בן הזוג דפיקות לב מואצות, קוצר נשימה וסחרחורת, בשל חרדת הטיסות. 

בימים האחרונים הוגשה התביעה, ובה נכתב בין השאר: "חברת אל על פעלה בחוסר תום לב, והתעשרה שלא כדין על גבם של התובעים, עת העדיפה נוסע שהיא חפצה ביקרו והעדפתו היתה מטעמים חסרי היגיון והגינות, עם ריח רע של אפליה". 

התביעה טרם התקבלה באל על. כשתתקבל, החברה תלמד אותה ותגיב בערכאות המקובלות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו