לראשונה בהיסטוריה של הכדורסל הישראלי, עשויה הפועל ירושלים, אלופת המדינה, להיות גם אלופת המנויים. נכון לעכשיו חידשו קרוב ל־5,500 מאוהדיה את המנוי לעונת המשחקים הבאה, בעוד נכון לסוף השבוע עומדת מכבי ת"א על קרוב ל־1,500 מנויים בלבד.
ייאמר מיד: אין דין מחירם של המנויים שווה. על מנוי לשער 9 ביד אליהו (מאחורי המזכירות וספסל מכבי ת"א) משלמים פי שלושה וארבעה ממנוי דומה למשחקי הפועל ירושלים בארנה. 9,450 שקלים בהיכל, לעומת 2,800 שקלים בערך במיקום דומה בארנה. אולם ירושלים, שמכרה בעונה שעברה 7,900 מנויים, תעבור כנראה את הכמות בעונה הקרובה, בעוד אצל מכבי כמות המנויים שנמכרה עד כה רחוקה מאוד מהמספרים של השנים האחרונות בתקופה הזו.
שלוש השנים הכושלות של מכבי ת"א מתנקזות לקיץ קשה באמון קהל האוהדים שלה. במכבי קיוו שהחתמתו של דיוויד בלאט והצבתו בפרונט המקצועי, כולל בניית הקבוצה, תרגיע את מחאת האוהדים. מכירת כל המנויים (קרוב ל־10,000) והתאים הם החלק הארי בהכנסות המועדון ונאמדות ב־12־13 מיליון דולר. במכבי האמינו שבלאט, יחד עם הפחתה של עשרה אחוז במחיר המנוי, יזניק את האוהדים לחדש את המנויים, ויחזיר את הקבוצה לצמרת האירופית. הידיעות המוקדמות על סיכום בין המאמן למכבי אכן עזרו למכירת המנויים, שהחלה השנה באיחור (רק בשבוע הראשון של חודש יוני), אולם הכשלון בפיינל פור ובעיקר העובדה שבלאט לבסוף לא הגיע, החזירו את הייאוש. "הוא פירק אותנו", אמר לפני כשבוע אחד מבכירי המועדון.
המכירה האיטית הובילה את מכבי לשגר היום (א') מסר בהול לאוהדים: "אוהד נכבד. חידוש המנויים לעונת 2017/18 בעיצומו. נותרו עוד פחות משבועיים לקבלת מחיר המבצע". לא מעט אוהדים התוודו בפניי שרק מהפך ניהולי יחזיר אותם ליציעי ההיכל . אוהד ותיק טען ש"לא מעט אוהדים ותיקים הודיעו שכל עוד ניקולה וויצ'יץ' שולט בצד המקצועי הם לא יחדשו את המנוי". עם זאת, יש אוהדים שיחדשו את המנוי בשבועיים הקרובים. "אני עושה זאת בלב כבד", אמר אחד מהם. חלק מהאוהדים שחידשו טען ששמירת המקום בהיכל, היא טריגר שעובד להנהלה, מאחר ואם לא יחדשו עד סוף השבוע הבא הם יאבדו את מקומם.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו