מוניות הקסם

אפליקציה חדשה תחבר בין הנוחתים בנתב"ג לבין נהגי מוניות שמורידים נוסעים בשדה • המשמעות? עד 50% הנחה בנסיעות הביתה

האפליקציה החדשה

בשורה לנוחתים: על רקע המאבק העיקש במחירי המוניות מנתב"ג, מנסה שחקן חדש להתחרות במוניות שיוצאות מנמל התעופה ומציע נסיעות חזרה הביתה בעד 50% הנחה.

מדובר בשירות הסעה משדה התעופה הנקרא איירפורטקסי ומופעל על ידי אפליקציית www.goairportaxi.com שמחברת בין הנוחתים בנתב"ג לבין נהגי מוניות שמורידים נוסעים בנמל. מדובר באפליקציה ללא כרטיס אשראי ושאינה מבוססת GPS, המיועדת להתאמת נוסעים לנהגים בזמן אמת. 

ככל שהיעד רחוק יותר, ההנחה גדולה יותר. כך, למשל, מי שימצא נהג מנתב"ג לת"א ישלם 126 שקלים במקום 129-148 שקלים (תעריף יום ולילה), המחיר מנתב"ג לחיפה יעמוד על 281 שקלים (במקום 502-614 שקלים). התשלום נעשה במעמד הנסיעה ישירות לנהג ולא דרך השירות. 

הנוסעים פותחים בקשה ונכנסים לרשימת המתנה כאשר ניתן להרשם עד מיד לאחר הנחיתה. הבקשה ממתינה עד 90 דקות לאחר שעת הנחיתה המתוכננת. באם נמצא נהג מתאים, פרטי הקשר של הנהג והנוסע יימסרו אחד לשני רק לאחר אישור הנסיעה על ידי הנהג. חברת המוניות הדר לוד מציעה נסיעות מהערים עצמן לנתב"ג בהנחות בהתראה מראש.

על השירות החדש אחראים שניים - יובל סוסקינד, בוגר תוכנית היזמים EISP של עמותת בוגרי 8200, ועידן שפירא, בוגר יחידת 8200. לדברי סוסקינד, "האפליקציה באה לפתור את הבעיה של נהגי מוניות שמגיעים לנמלי התעופה בכל העולם וחוזרים עם מונית ריקה. גם אם הם יחכו בתור, אין להם דרך לחזור לעיר שממנה באו. כל נוסע יכול להשתמש באפליקציה שלנו, וכל נהג ללא קשר לתחנה שהוא שייך אליה. היום יש לנו עשרות נהגים במערכת". לסוגיה שלפיה לא תמיד אפשר למצוא התאמה, שכן לא תמיד יימצא נהג שירצה את אותה נסיעה, אומר סוסקינד, "זה נכון שלא תמיד יהיה נהג אבל זה נכון לכל נסיעה במונית. מי שינחת וירצה נסיעה לטבריה, סביר להניח שלא ימצא, אבל ככל שמקדימים להזמין אז יש יותר סיכוי למצוא נהג לנסיעה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר