צילום: גדעון מרקוביץ // שר האוצר משה כחלון

הממשלה אישרה הקמת צוות לבחינת הקלות בייבוא אישי

לפי ה-OECD ישראל נמצאת במקום 106 מתוך 140 כלכלות במדד החשיפה לייבוא

הממשלה אישרה היום (ראשון) הקמה של צוות לבחינת הקלות נוספות בייבוא אישי לארץ. את ההצעה קידמו שרי האוצר והכלכלה. הצוות יגבש בתקופה הקרובה את הכללים ליבוא אישי וימליץ על הסרת חסמים במטרה להילחם ביוקר המחייה וליצר ערוץ יבוא אישי, נגיש וקל, כמו בכל העולם - עבור הצרכנים.

 

בצוות, אשר בראשו תעמוד סגנית הממונה על התקציבים, שירה גרינברג, יהיו חברים מנכ"ל משרד הכלכלה, שי רינסקי, נציגי רשות המסים, הרשות להגבלים עסקיים ונציגים ממשרדי התחבורה, התקשורת הבריאות, האנרגיה ומשרד ראש הממשלה. הצוות יגיש המלצותיו לשרים עד אמצע חודש ספטמבר. בהודעת משרדי האוצר והכלכלה נמסר כי מטרת הצוות הנה לבחון את התנהלות היבוא האישי כיום, השוואתו לעולם ובחינת חסמי היבוא המקשים על היבוא האישי. הצוות ימליץ על דרכי פעולה, לרבות הגדרת המוצרים המקנים פטור מהיתרים או רשויות, בהתאם לקריטריונים של כמות או כסף, ביטול חסמים, הקלה בבירוקרטיה ועוד.

 

שר האוצר משה כחלון אמר כי  "מדובר במהלך נוסף במסגרת המאמץ הממשלתי להפחתת הבירוקרטיה. יישום הרפורמה יביא לצמצום נט הרגולציה, הגדלת שיעור המוצרים המיובאים, תחרות ליבוא המסורתי וכתוצאה מכך יסייע בהפחתת יוקר המחייה. אנחנו מתכוונים להמשיך להגביר את התחרות, להיאבק ביוקר המחייה ולצמצם את הבירוקרטיה והרגולציה שמעכבות את הצמיחה במשק".

 

שר הכלכלה אלי כהן הגיב להחלטה וציין כי "מדובר בצעד נוסף להורדת יוקר המחייה. סל המוצרים הישראלי גבוה בכ-19% בהשוואה לOECD בעוד ש- 50% מאזרחי ישראל משתכרים בפחות מ- 7000 ₪ בחודש. הסרת החסמים בייבוא האישי יאפשר לצרכנים לייבא מוצרים איכותיים כפי שמקובל בכל העולם, ולייצר תחרות מול היבוא המסורתי. נמשיך לפעול בנחישות במגוון ערוצים שונים להורדת יוקר המחייה".

 

כיום, חשוף המשק הישראלי ליבוא ברמה נמוכה בהשוואה למדינות ה-OECD, ועל פי מדד הפורום הכלכלי העולמי ,ישראל נמצאת במקום 106 מתוך 140 כלכלות במדד החשיפה ליבוא. מכאן, שפוטנציאל היבוא האישי הינו רב ויכולת השפעתו על יוקר המחיה, ככל שיגדל, תהא רבה יותר. הפתרונות שצפוי הצוות להציג מטרתם להשלים את פעילות הממשלה בתחום היבוא האישי ולתת מענה לקצב ההתפתחות המהיר של הרכישות ברשת האינטרנט, תוך עדכון חוקיות היבוא והגברת הנגישות והבטיחות ברשת לצרכן ולחברות העוסקות בשילוח.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו