בגרמניה ובצרפת, בעיקר בקרב הקהילות היהודיות, גוברת הביקורת על תחנות טלוויזיה ציבוריות - הממומנות על ידי ממשלות שתי המדינות, שסירבו לשדר סרט תיעודי על מימדי האנטישמיות החדשה באירופה.
היומון הגרמני "בילד" החליט אמש לנקוט צעד בלתי שגרתי והעלה את הסרט במלואו באתר האינטרנט של העיתון למשך יממה, כדי לאפשר לציבור הרחב לצפות בו. זאת לאחר שתחנות הטלוויזיה הציבוריות טענו כי הן דבקות בהחלטתן לא לשדר את הסרט, מאחר "שהוא אינו עונה לקריטריונים מקצועיים".
ה"בילד" העלה לאתרו גם הערכות של היסטוריונים ומומחי אנטישמיות, המפריכות את טענת הנהלות תחנות הטלוויזיה בדבר "חוסר מקצועיות" של יוצרי הסרט. אחד משני יוצרי הסרט, העיתונאי הגרמני יואכים שרדר, אמר אמש ל"ישראל היום" כי אין לו מושג מהיכן ה"בילד" השיג את הסרט והדגיש כי מסיבות משפטיות הוא אינו יכול לדבר כרגע על הפרשה. עם זאת, גורמים מעורבים מסרו כי תחנות הטלוויזיה הציבוריות סירבו לקבל את חוות הדעת של מומחים באשר למקצועיות ולרצינות של הסרט התיעודי מסיבות שלא פורטו. בכירים בקהילות היהודיות בגרמניה ובצרפת האשימו את תחנות הטלוויזיה בהכחשת אנטישמיות ממניעים פוליטיים.
שגריר ישראל בגרמניה, יעקב הדס, פרסם אתמול הודעה יוצאת דופן - שבה הביע הערכה רבה ל"בילד" ומתח ביקורת חריפה על רשתות הטלוויזיה הציבוריות. "אנו מודים ל'בילד' על ההחלטה לפרסם באתרם את הסרט ולחשוף את הממצאים על אנטשימיות בגרמניה לציבור", אמר השגריר הדס. "איני יודע מה חמור יותר, התוכן שנחשף בסרט על התגברות האנטישמיות או העובדה שערוץ שידור ציבורי חוכך בדעתו אם לפרסם את הסרט לציבור או לא".
הסרט, שהופק על ידי תחנת הטלוויזיה הציבורית הגרמנית WDR עבור תחנת הטלוויזיה הציבורית הגרמנית־צרפתית ARTE, מציג באופן מפורט ביותר את האנטישמיות הקיימת בקרב חלקים נרחבים באוכלוסייה האירופית, בכלל זה קהילות המהגרים המוסלמים, המתפשטת כיום בכסות של "ביקורת לגיטימית נגד ישראל".
לצפייה בסרט הקליקו כאן
הסרט "נבחרים ומוקצים - שנאת היהודים באירופה" נפתח בנאומו של יו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס, בפרלמנט האירופי בשטרסבורג, שבו האשים את ישראל בהרעלת מקורות המים של הפלשתינים - גרסה מודרנית לעלילת הדם האנטישמית המסורתית שלפיה היהודים הם "מרעילי בארות". בסצנת הפתיחה של הסרט נראים חברי הפרלמנט האירופי, ובהם נשיא הבית לשעבר מרטין שולץ - המתמודד על משרת קנצלר גרמניה בבחירות הבאות - עומדים על רגליהם ומוחאים כפיים בתום נאומו של עבאס.
הסרט התיעודי מתאר את פניה האנטישמיות של תנועת ה־BDS, את הקשרים האידיאולוגיים ההיסטוריים בין התנועה הלאומית הפלשתינית והנאצים, את שנאת ישראל בקרב השמאל האירופי ואת השימוש הרחב בסצנות מוזיקת המאחה - בעיקר הראפ, לקידום מסרים אלימים נגד ישראל והיהודים בקרב ציבורים רחבים באירופה.
חלק מהמומחים המרואיינים בסרט מבהירים שההסתה הפרועה נגד ישראל במרחב הציבורי האירופי מעניקה לצעירים מוסלמים את הלגיטימציה להפעיל אלימות פיזית נגד יהודים.