אחרי קיסרי? תלעסי מסטיק

מחקר בארה"ב מצא כי לעיסת מסטיק 3 פעמים ביום לאחר ניתוח קיסרי תקל באופן משמעותי על תופעת חסימת המעיים הנפוצה

לעיסת המסטיק תשפר את פעילות המעיים לאחר הניתוח, צילום: GettyImages

נשים שעברו לידה בניתוח קיסרי צריכות ללעוס מסטיק בכל יום על מנת לשמור על בריאותן, כך נחשף במחקר חדש.

אחת מכל חמש נשים שעוברות את הניתוח השכיח, סובלות לאחריו מחסימת מעיים. כעת, חוקרים מפילדלפיה מצאו כי לעיסת מסטיק שלוש פעמים ביום למשך 30 דקות תסייע למעיים לחזור לפעילות תקינה.

רופאים ברחבי העולם מעודדים אנשים לאחר כל ניתוח לחזור לאכול על מנת להשיב את המעיים לפעילות סדירה, אך כנראה שזהו הדבר האחרון שנשים לאחר לידה בניתוח קיסרי "רצות" לעשות. המחקר מצא כי מסטיק גורם לגוף לחשוב כי האדם באמת אוכל, ומייצר את אותו אפקט שמסייע למעיים.

"הרוק שמציף את חלל הפה בזמן הלעיסה שולח אותות למעיים ומחזיר אותם לתפקוד", מסביר ד"ר וינצ'נצו ברגלה מבית החולים האוניברסיטאי תומס ג'פרסון בפילדלפיה.

חסימת מעיים היא תופעה נפוצה אחרי כל ניתוח שמערב פתיחה של חלל הבטן, כולל ניתוח קיסרי. בעוד שבדרך כלל הבעיה נפתרת תוך יומיים-שלושה, בינתיים היולדת עלולה לסבול מאי נוחות קשה ומסימפטומים הכוללים בחילות, כאבי בטן, נפיחות ועצירות. 

חסימת מעיים הינה תופעה נפוצה אחרי ניתוח קיסרי // צילום: GettyImages

ד"ר ברגלה וצוותו ניתחו 17 מחקרים שבחנו יותר מ-3,000 נשים שעברו ניתוח קיסרי. הם בדקו כמה זמן לאחר הניתוח לוקח להן לשחרר גזים, כשזהו סימן המפתח לכך שהמעיים נמצאים במצב תקין. 

נמצא כי נשים שלעסו מסטיק לאחר הניתוח שיחררו גזים 6 שעות מוקדם יותר מנשים שנמנעו מכך.

הממצאים מראים כי לעיסת מסטיק יכול להוות דרך קלה וזולה לעזור להקל על אי הנוחות של נשים לאחר ניתוח קיסרי, ולצמצם את משך האשפוז בבית החולים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר