בגלל מחלת הנשיקה: בת 19 כמעט איבדה את חייה

מה שהתחיל בחום הסתיים בקריסת מערכות • בבילינסון הצליחו לאושש אותה ולהציל את חייה

נארימאן חג'אב // צילום: באדיבות המשפחה

למחלת הנשיקה, שנגרמת על ידי שני נגיפים, יש שם רומנטי ודימוי של מחלה קלה, שחולפת בתוך שבוע או קצת יותר. אבל הווירוס הלכאורה קל הזה כמעט גבה את חייה של נארימאן חג'אב (19) מכפר מאכר. השבוע היא תשתחרר, אחרי שהחלימה, מבית החולים בילינסון.

הצעירה הבריאה בדרך כלל, שעשתה פסיכומטרי והתכוננה ללימודי פסיכולוגיה, התלוננה על חום במשך יומיים, לאחר מכן על חולשה וחוסר תיאבון ובתוך פחות משבוע הגיעה למצב שבו הכבד שלה הפסיק לתפקד ואחריו הריאות ומח העצם, עד כדי קריסת מערכות.

"בהתחלה לקחתי אותה לקופת חולים והרופא אמרה שזה וירוס כנראה. אחרי יומיים שבהם לא אכלה והיתה חלשה התעקשתי שהיא תלך לבית חולים שייתנו לה נוזלים", מספרת אמה שירין. לאחר בדיקות, איבחנו הרופאים בביה"ח בנהריה כי הווירוס שגרם למחלת הנשיקה פגע בכליות ובכבד של הצעירה והיא הועברה לביה"ח בילינסון. "אמרו לנו שהיא תצטרך השתלת כבד. הייתי בשוק", סיפרה האם.

כיממה לאחר שאושפזה בבילינסון, סבלה נארימאן מקוצר נשימה. היא הונשמה, אך לא הגיבה להנשמה והרופאים נאלצו לחבר אותה למכשיר אקמו, המחליף את פעילות הלב והריאה. חלפו עוד כשלושה שבועות עד שהתאוששה.

"עד עכשיו הרופאים בודקים למה הווירוס פגע בה כך... הסטטיסטיקה היא שבאחד למיליון קורה מה שקרה לנארימאן", אומרת האם, ומוסיפה כי כעת הבת שלה "מדברת חלש והגוף חלש, אבל היא משתפרת".

פרופ' דן ערבות, מנהל טיפול נמרץ לב־חזה בבילינסון, סיפר כי "צוות שלם התגייס לטפל בנארימאן. מומחים למחלות זיהומיות והמטולוגים שטיפלו בה בכימותרפיה... זה מצב נדיר ביותר שבו בחורה בריאה בת 19 נמצאת בקריסת מערכות ובסכנת חיים".

ד"ר אמיר שלומאי, מנהל פנימית ד' בבילינסון, הוסיף כי "החולה סובלת מתסמונת HLH (המופגוציטוזיס), הפעלה לא מרוסנת של מערכת החיסון, שמופיעה לעיתים נדירות בהקשר של זיהומים ויראליים דוגמת מחלת הנשיקה. תסמונת זו קשה לאבחנה ורבים מהחולים מתים בשל איחור באבחנה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר