הגלידה הגאה של בן אנד ג'ריס

כדור גלידה בכל צבעי הקשת • חנויות בן אנד ג'ריס באוסטרליה הצטרפו למאבק הקהילה הגאה בהכרה בנישואים חד מיניים: "לא נמכור שני כדורים באותו הטעם" • גולשים טוענים: "צעד שיווקי ותו לא"

מותגי הגלידה החדשים שהשיקה Ben & Jerry's להעלאת המודעות לזכויות הקהילה הגאה // צילום: youtube

בן אנד ג'ריס, אחד ממותגי הגלידה הנמכרים והאהובים בעולם, נחלץ לעזרת הקהילה הגאה באוסטרליה. בזמן שבמדינות רבות בעולם, בהן ארה"ב וצרפת, נישואין חד מיניים הוכרו בשנים האחרונות באופן רשמי, באוסטרליה, מדינה ליברלית לרוב הדעות, קהילת הלהט"ב עדיין נאבקת בהכרה כאזרחים שווים. 

אל המאבק הזה הצטרף לאחרונה מותג הגלידה בן אנד ג'ריס, שהודיע כי במסעדותיו לא יוגשו שני כדורים של אותו הטעם בגביע אחד. הרשת, המחזיקה 26 סניפים ברחבי המדינה, הודיעה לקהל לקוחותיה: "אנחנו לא נמכור יותר שני טעמים באותה כוס, אנחנו מעודדים אתכם לפנות לראש הממשלה שלהם ולומר לו כי הגיע הזמן להכיר בנישואים חד מיניים! אהבה מגיעה בכל הטעמים!". 

צעד נוסף בה נקטה בן אנד ג'ריס על מנת להעלות את המודעות ולרתום אזרחים נוספים למאבק הקהילה הגאה הייתה הצבת תיבות דואר ולצדן גלויות חינמיות, עליהן יכולים לקוחות הרשת להביע את תמיכתם בקהילה הגאה. לא רק בן אנד ג'ריס הצטרפה למאבק של הקהילה הגאה: באוסטרליה כבר החלו מספר חברות מסחריות נוספות להשיק מיני גימיקים שנועדו, מלבד העלאת החשיפה של עצמם, גם לרתום לקוחות למאבק של הקהילה הגאה. אתר התיירות "אייר בי אנד בי" החל לחלק לאחרונה טבעת שחורה לא שלמה שנועדה להגביר את המודעות במאבק הקהילה הגאה. גם ענקיות הטכנולוגיה אפל ופייסבוק נרתמו למאבק המדובר. 

מותגי הגלידה החדשים שהשיקה Ben & Jerry's להעלאת המודעות לזכויות הקהילה הגאה // צילום: youtube

אלא שלא כולם שמחים על היוזמה של החברות המסחריות. גולשים רבים טענו כי הצעד בה נקטה בן אנד ג'ריס אינו אלא תרגיל שיווקי ולא יותר. באוסטרליה, בה 72 אחוז מהאוכלוסייה תומכת ממילא בנישואין חד מיניים (עפ"י סקר שנערך ב-2014), השפעתו של צעד מחאה שכזה היא מינורית, והלחץ לא צריך לבוא על חשבון לקוחות, אלא להיות מתורגם לצעדי חקיקה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר