לאחר שהכריזה על כוונתה לבחון השקעה בחברות סטארט-אפ ישראליות העוסקות בחדשנות בביטוח (Insurtech), AIG העולמית תיפגש השבוע עם חברות סטראטאפ לבחינת שיתופי פעולה. הפגישות נעשות כחלק מביקור הנהלת המטה העולמי לרגל חגיגות ה- 20 שנה ל- AIG ישראל. המשותף לכל חברות הסטארטאפ הוא יכולתן לשפר את מוצרי החברה והתאמתם ללקוחות, שיפור תמחור הפוליסות ושיפור של חווית הלקוח.
בין החברות עימן ייפגשו הבכירים יהיו: חברת BioCatch, שנוסדה ב- 2011 ומונה 50 עובדים, היא אחת החברות הבולטות בתחום של אבטחת סייבר. החברה פיתחה טכנולוגיה חדשנית המסוגלת לזהות את דפוס ההתנהגות של המשתמש על ידי ניתוח של למעלה מ-500 פרמטרים התנהגותיים הקשורים לאופן הפעלת המכשיר, כגון איך מחזיקים אותו ונוגעים בו; ודפוסי פעולה קוגניטיביים הקשורים להרגלי העבודה של המשתמש באפליקציה או אתר האינטרנט הספציפי. כל זה מאפשר לבנות פרופיל ביומטרי-התנהגותי למשתמש על מנת לאתר חריגה שתעיד על פריצה לחשבון, או לחלופין לאשר כי אכן מדובר באותו משתמש גם אם הוא מבצע פעולה חריגה, מגיע ממכשיר בלתי מזוהה, וכן הלאה - מה שמקל מאוד על חוויית המשתמש ומאפשר לארגון להשיק יכולות חדשות, להסיר מגבלות על פעולות המשתמש ולהפחית בכמות ההתראות על חריגות. מאז היווסדה הצליחה BioCatch לגייס כלקוחות שורה של בנקים עולמיים, האחרון שבהם הוא Royal Bank of Scotland.
חברה נוספת בתחום הסייבר היא Surance.io שנוסדה בינואר השנה. החברה מספקת רשת בטחון נגד התקפות סייבר על רכיבים מחוברים, מוצרי האינטרנט של הדברים (IoT). המוצרים אשר נמצאים כיום בסיכון כוללים מוצרי צריכה כגון טלוויזיות חכמות, קונסולות משחקים, מצלמות אבטחה, שואבי אבק מחוברים, תריסים חכמים ועוד.
חברה נוספת מתחום הבינה המלאכותית היא SparkBeyond, שנוסדה ב- 2013 ופועלת במספר מרכזים בעולם ביניהם ישראל, סינגפור, לונדון וניו יורק. החברה נחשבת לחלוצה בתחום של מחקר אוטומטי ובינה מלאכותית, ופיתחה מנוע המציע רעיונות יצירתיים לפתרון בעיות. המערכת מוצאת תבניות ודפוסים ביחס להתנהגות צרכנים, מאפייני שוק ואף תופעות טבע. כך חברת הביטוח יכולה לפתח פתרונות בתחום של תמחור פוליסות, שימור לקוחות, דירוג אשראי ועוד. רבות מהחברות הגדולות בעולם כבר עושות שימוש במנוע של SparkBeyond. החברה זכתה מאז היווסדה במגוון פרסים של ארגונים נחשבים כגון גרטנר.
החברה הרביעית היאPersonetics המספקת פתרונות white-label מבוססי בינה מלאכותית אשר מאפשרים לחברות שירותים פיננסיים לשרת ולתקשר עם לקוחותיהן באופן אישי על פני כל מרחב הערוצים הדיגיטליים. פתרונות החברה משלבים יכולות טכנולוגיות מתקדמות עם ידע ותכנים בתחום הפיננסי שמסייעים לארגונים לספק מידע והכוונה אישית ללקוחות על סמך ניתוח התנהגות הנעשה בזמן אמת ומאפשרים ללקוחות לנהל שיחות בעלות צביון אנושי עם נציג ממוחשב של הארגון המונחה באמצעות בינה מלאכותית. פרסונטיקס מאפשרת לארגונים להטמיע פתרונות אלה בערוצים דיגיטליים קיימים וכן בערוצים חדשים כגון אפליקציות צ'אט כדוגמתFacebook Messenger ומשיבים קוליים (Amazon Alexa, Google Home) . שילוב יכולות ייחודי זה ממצב את פרסונטיקס כחברה מובילה בתחום המשרתת עשרות מיליוני לקוחות קצה ברחבי העולם.
תהליך הבחירה נעשה בהובלה של אורנה קרני סמנכ"ל פיתוח עסקי ב- AIG ובליווי סטארט אפ ניישן סנטרל, עמותה הפועלת במטרה לחבר בין חברות גלובליות מובילות לעולם החדשנות הישראלי כדי לעזור להן לפתור סוגיות ואתגרים טכנולוגיים הניצבים בפניהן. מלבד הפגישות הללו, ייפגשו בכירי AIG העולמית עם בכירים נוספים בענף ההייטק הישראלי ביניהם אהרון אהרון מנכ"ל הרשות לחדשנות, משקיעים וכן יבקרו במרכזי חדשנות של תאגידים רב לאומיים.
שי פלדמן, מנכ"ל AIG ישראל: "בפגישות שערכנו עם עשרות סטרטאפים בחודשים האחרונים למדנו כי מעבר להשקעה פיננסית, אצל חלק ניכר מהיזמים קיים צורך בליווי עסקי משמעותי, המאפשר התאמה לשוק הביטוח ולרגולציה המקומית בו. ישראל מהווה חממת סטרטאפ ולכן הבחירה של בכירים מהמטה הבינלאומי להגיע לארץ ולסייע ולבחון סטרטאפים מתבקשת. עוד בתחילת השנה הכרזנו על הכוונה שלנו להעמיק את החיבור לעולם הטכנולוגיה ופגשנו לאורך חודשים רבים המון חברות חדשניות בעלות טכנולוגיות מרשימות".