תושבי רמת גן יעתרו לבג"ץ נגד "הקו הסגול"

נאבקים יותר משנה בתוואי הרכבת הקלה, שיפגע לטענתם באיכות חייהם • ראש העיר: "לא נוותר"

הפגנת התושבים ביולי אשתקד // צילום: קוקו

זה יותר משנה שתושבי רמת גן מנהלים מאבק נגד תוואי "הקו הסגול" של הרכבת הקלה, שלטענתם יפגע באורח חייהם, ומחר יגישו עתירה לבג"ץ בעניין. 

לטענת התושבים, גם לאחר ששר התחבורה ישראל כץ בא לקראתם, החברה שבונה את הרכבת הקלה לא מוכנה לבוא לקראתם ולכן יפנו לבג"ץ. 

יהודה דוידוביץ, אחד התושבים הפעילים במאבק, אמר כי "הקו הסגול של הרכבת הקלה אמור לחבר בין בקעת אונו - קריית אונו, קראון, יהוד־נווה מונסון, אור יהודה וכו' - לתל אביב. הקו לא נועד לתת מענה תחבורתי לתושבי רמת גן. לשם המחשה, בתחנת אלוף שדה ברמת גן צופה נת"ע שכ־35 נוסעים בשעה יעשו שימוש בקו, בעוד בתחנות אחרות יעשו שימוש כ־500-300 נוסעים בשעה. אנחנו גם לא זוכים למענה לצרכים, וגם משלמים מחיר כבד - הן בתהליך ההקמה והן בנזקים העתידיים".

בעתירה טוענים התושבים כי בתהליך קבלת ההחלטות בנת"ע וברשויות התכנון נפלו פגמים וליקויים רבים, וכן נטען לאפליה ולאי־שיוויון בין תושבי רמת גן לתושבי ערים אחרות, שבהן עוברת הרכבת הקלה. 

התושבים מוחים נגד "הקו הסגול", שאמור לעבור בגובה פני הכביש, על דרך אלוף שדה - אחד הצירים המרכזיים והעמוסים באזור. בין השאר, נטען בעתירה כי נת"ע העדיפה את החלופה הבעייתית על פני חלופות אחרות שהוצעו לה על ידי המומחים מטעמה. עוד נטען כי ראש העיר ישראל זינגר נפגש עם השר כץ, שהנחה את נת"ע לבדוק מחדש את החלופות ולבצע את השינויים הנדרשים לפי הצורך, אלא שזו בחרה להמשיך עם החלופה הבעייתית. "לא נוותר", אמר זינגר ל"ישראל היום", "תחבורה ציבורית חשובה גם לי - עובדה שעם 'הקו האדום' אנחנו מסתדרים למרות כל הקשיים. ב'קו הסגול' זה סיפור אחר".  

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר