לא רוצים להיות מורים: 44% מהתלמידים חושבים שהמורה שלהם הוא מודל ראוי, אבל רק 10% רוצים להיות מורים כשיהיו גדולים.
סקר שנערך בקרב תלמידים בישראל על ידי מכללת לוינסקי לחינוך, מגלה מה הם חושבים על המורים שלהם ועל מקצוע ההוראה. הסקר בדק, בין השאר, את מעמד המורה בעיני תלמידים בהשוואה למקצועות אחרים, וממנו עולה כי מעמד המורה יחסית נמוך - מקום חמישי מתוך שישה מקצועות, כאשר לפניו נמצאים רופא, איש היי־טק, עורך דין ואיש צבא קבע. מעמד המורה גבוה רק מזה של עובד סוציאלי.
עם זאת, יש לציין כי 44% מהתלמידים העידו שרוב המורים של היום הם מודל ראוי עבורם, ובד בבד מורים דורגו במקום השני בתרומתו של בעל המקצוע לחברה, כשלפניהם נמצאים רק הרופאים.
התלמידים התבקשו לסמן את מידת רצונם לעסוק בהוראה בסולם של שש דרגות. רבע מכלל התלמידים הביעו נכונות כלשהי לעסוק בהוראה, אולם רק 10% הביעו נכונות גבוהה לכך.
בסקר השתתפו 300 משיבים, שהם מדגם מייצג של תלמידים בכיתות ט' עד י"ב באוכלוסייה היהודית בישראל. פרופ' יצחק גילת, ראש רשות המחקר של מכללת לוינסקי לחינוך, אמר: "בהחלט ייתכן שתלמיד יראה במורה מודל ראוי, אבל לא ירצה לעסוק בהוראה בגלל שכר נמוך או יוקרה מועטה. מה שיש לעשות, וכבר נעשה, הוא להגדיל את יוקרת המקצוע בעיני החברה בכל דרך אפשרית".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו