הגידול שנרשם בהיצע הטיסות ובתנועת הנוסעים לישראל וממנה מאז יישום הסכם השמיים הפתוחים גבוה משמעותית משיעור הגידול בהיצע הטיסות ובתנועת הנוסעים בתעופה העולמית. כך עולה מדו"ח חדש של רשות התעופה האזרחית (רת"א), שהוצג לשר התחבורה והמודיעין ישראל כץ.
מהדו"ח עולה כי מאז שנת 2013 נרשם גידול ממוצע של 8.5 אחוזים בתנועת הנוסעים הבינלאומית בנתב"ג, לעומת גידול של כ־6% בלבד במספר הנוסעים בתעופה העולמית.
הפער בין הגידול בתעופה הישראלית לגידול העולמי נובע מגידול מרשים של כ־13 אחוזים בממוצע במספר הנוסעים שטסו לחו"ל, בעוד שיעור הגידול השנתי הממוצע של תיירים שנכנסו לישראל היה פחות מאחוז אחד. מדו"ח רת"א עולה עוד כי בקיץ 2017 צפוי גידול של כ־13 אחוזים בהיצע טיסות הנוסעים לישראל וממנה לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
לפי הדו"ח, מגמת הגידול בתנועת הנוסעים והמטוסים תימשך גם בשנה הבאה.
הדו"ח מצביע על הסכם השמיים הפתוחים עם האיחוד האירופי ומדיניות הליברליזציה בתעופה של ישראל כגורמים העיקריים שהביאו לעלייה הדרמטית במספר הישראלים הטסים ולגידול בהיצע הטיסות לישראל. לגידול תרמו גם הגידול באוכלוסייה ובהכנסה הפנויה לנפש מעבר לגידול היחסי הגלובלי. לכך יש להוסיף גם את הירידה בשערי היורו והדולר, שהובילו להוזלה משמעותית של חופשות בחו"ל.
השר כץ ציין כי הסכם השמיים הפתוחים, עדכון הסכמי התעופה והגדלת מספר התדירויות וחברות התעופה הרשאיות להפעיל טיסות סדירות לישראל מביאים באופן ברור להגדלת היצע הטיסות ומספר חברות התעופה הפועלות בישראל.
"התוצאה היא הפחתת מחירי הטיסות וגידול משמעותי בתנועת הנוסעים לישראל וממנה", הוסיף השר כץ. ב־19 קווים פועלות שלוש חברות תעופה או יותר, ובארבעה קווים פועלות 6 או 7 חברות תעופה. לפי התחזית, התחרות בקווים אלה ובקווים נוספים תמשיך לגדול.
לדברי השר כץ, "הגדלת מספר חברות התעופה הרשאיות להפעיל טיסות סדירות לישראל היא יעד אסטרטגי לאומי של המדינה.
"אנחנו ממשיכים לפתוח את שדות התעופה בישראל ומפחיתים את המחירים כדי שהמהפכה הצרכנית תגיע לכל בית, והציבור הישראלי יהיה המרוויח העיקרי. התחרות של חברות התעופה על הצרכן הישראלי מורידה את מחירי הטיסות בעשרות אחוזים".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו