זוגות רבים שביקשו להינשא נכוו דווקא ביום שהיה אמור להיות המאושר בחייהם, כאשר נסגרו גני אירועים ללא אישורים. זוגות ששילמו דמי מקדמה גבוהים הפסידו כספים רבים, וכן ניזוקו בהיבט הנפשי. יוזמה שמוצעת לראשונה בארץ מנסה לעזור במקרים לא נעימים אלה.
התאחדות האולמות וגני האירועים בישראל מקימה מוקד פניות ציבור לתלונות על אולמות וגני ואירועים, וזאת כשבועיים לפני פתיחת עונת החתונות הרשמית, בערב ל"ג בעומר. בישראל פועלים כיום 550 אולמות וגני אירועים המהווים את הבסיס לתעשיית השמחות הישראלית. לאחרונה נכנסה לתפקידה ההנהלה החדשה של ההתאחדות, ובהחלטותיה הראשונות היתה הקמת מוקד פניות ציבור שיפעל במהלך עונת החתונות כדי לטפל בבקשות ובתלונות של מתחתנים כלפי אולמות וגני אירועים, בפרט בסוגיות קיצון דוגמת גני אירועים שפעלו ללא רישיונות ונסגרו במפתיע. כמו כן, המוקד יעזור בפתרון סכסוכים שהתגלו בין בעלי אולמות לבין זוגות מתחתנים. המוקד החדש יחל לפעול כבר ביום ראשון הקרוב.
כעת, במקרה שבו, למשל, גן אירועים שקיבל מקדמה ייסגר משום שפעל ללא רישיון, התאחדות האולמות וגני האירועים תעזור לצרכנים למצוא גן אירועים חלופי ללא מקדמה.
לדברי יו"ר התאחדות האולמות וגני האירועים בישראל, יעקב קורץ: "תעשיית השמחות בישראל מקיפה עשרות אלפי עובדים ושורה ארוכה של עצמאים ובעלי עסקים קטנים ובינוניים שנשענים עליה. אנחנו מנוע חשוב גם במשק וגם בחברה. בסופו של דבר, באחריותנו המשימה הכי חשובה - לשמח חתן וכלה. בתוך עשרות אלפי חתונות שנערכות בישראל בכל שנה, קורים מפעם לפעם מקרי קיצון. רק לאחרונה שמעתי על שלושה זוגות שמצאו את עצמם ללא גן אירועים ברגע האחרון מכיוון שהגן שבו היו אמורים להתחתן נסגר. משם הגיע הרעיון להקים מוקד שיאפשר לנו לפתור בעיות ולסייע".
לדברי מנכ"ל התאחדות האולמות וגני האירועים בישראל, דוד שטרית: "יש לנו כלים מקצועיים שיכולים לסייע לכל זוג שיפנה אלינו. אם זה באיתור מקומות אלטרנטיביים או ספקים אלטרנטיביים ואם ביצירת דיאלוג מול חברי ההתאחדות. הציבור צריך לדעת שיש כאן מי שיסייע".
המוקד יפעל בימים א' עד ה', בין 09:00 ל־15:00, בטלפון: 03-5611285 ובמייל: Ulamot@Tara-il.com.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו